Eveniment

Business MAGAZIN. Ce crede Dumitru Turcanu, CFO, OLX Real Estate Europe & Romania, despre ce calităţi trebuie să aibă liderii viitorului

Business MAGAZIN. Ce crede Dumitru Turcanu, CFO, OLX Real...

Autor: Ioana Matei

07.01.2024, 14:00 127

Dumitru Turcanu este un profesionist cu peste 15 ani de experienţă în domeniul financiar, cu expertiză în mai multe arii: contabilitate, management financiar, fuziuni şi achiziţii, outsourcing, automatizarea proceselor digitale (RPA) precum şi managementul proiectelor. Este de părere că un bun profesionist trebuie să se străduiască să-şi îmbunătăţească cunoştinţele şi expertiza, uneori chiar în afara domeniului de activitate, pentru a înţelege mai bine cum funcţionează alte departamente din companie. Cum vede el însă provocările joburilor din viitor?

 

VIZIUNE PENTRU VIITOR:

 

1.  Ce calităţi/abilităţi de leadership credeţi că trebuie să aveţi în organigrama viitorului, în care inteligenţa artificială lucrează cot la cot cu angajaţii umani?
În viitorul apropiat, având în vedere evoluţia tehnologică rapidă, cred că angajaţii vor avea nevoie de nişte calităţi suplimentare pentru a evolua în mediul de lucru care e în continuă schimbare. Din punctul meu de vedere, trei calităţi vor deveni esenţiale în rolurile viitoare: gândire critică, învăţarea continuă şi etica profesională.

Gândire critică: pe măsură ce automatizarea preia sarcinile de rutină, abilităţile de gândire critică vor deveni şi mai valoroase ca acum. Angajaţii ar trebui să fie capabili să analizeze probleme complexe, să gândească creativ şi să propună soluţii inovatoare. De asemenea, ei ar trebui să îşi cultive capacitatea de a evalua şi interpreta datele în mod eficient pentru a lua decizii informate.

Învăţare continuă: ritmul rapid al progreselor tehnologice înseamnă că învăţarea va deveni o activitate pe tot parcursul vieţii. Angajaţii care adoptă o mentalitate de creştere şi caută în mod activ oportunităţi de îmbunătăţire şi recalificare vor avea un avantaj competitiv. În plus, automotivarea şi dorinţa de a se adapta la noi roluri sau industrii vor fi foarte importante în viitorul apropiat.

Etica profesională: pe măsură ce tehnologiile AI devin tot mai răspândite, considerentele etice vor câştiga importanţă. Angajaţii trebuie să fie conştienţi de implicaţiile etice ale muncii lor şi să aibă un puternic simţ al integrităţii. Ei ar trebui să fie capabili să gestioneze dilemele etice, să fie preocupaţi de  confidenţialitatea datelor şi a documentelor, dar şi de problemele de părtinire care pot apărea în era digitală.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO