Eveniment

Birocratia, piedica in administrarea personalului

25.02.2004, 00:00 25



Birocratia, timpul pierdut cu statul la cozi si formalitatile excesive pentru obtinerea unui certificat de bonitate reprezinta cele mai mari probleme cu care se confrunta circa trei sferturi din managerii firmelor romanesti in administrarea personalului. "Peste 52% dintre managerii romani considera ca au dificultati semnificative in relatia cu autoritatile in derularea activitatilor legate de administrarea resurselor umane", releva un studiu realizat de compania Smartree, filiala a companiei internationale Smartree Ltd, care ofera solutii pentru optimizarea managementului proceselor de resurse umane, in colaborare cu IRSOP Market Research. Analiza a mai aratat ca cel mai greu le este companiilor mici ai caror manageri se confrunta intr-o masura mai mare cu acest tip de probleme decat managerii firmelor de dimensiuni medii si mari. Studiul atrage atentia asupra statutului mai putin consolidat al practicii de resurse umane din cadrul companiilor romanesti, relevand faptul ca in marea majoritate a firmelor (78%) deciziile referitoare la activitatile de management al resurselor umane sunt luate de directorul general. In plus, doar un sfert din firme (24%) au un buget special prevazut pentru managementul resurselor umane, cu precadere firme mari - 40% din firmele cu peste 250 de angajati - fata de 23% dintre companiile cu mai putini salariati. Studiul a fost realizat pe un esantion de 145 de companii.
miruna.lebedencu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO