Eveniment

Bechtel: Zilnic turnam tone de asfalt. Speram sa finalizam 42 km

Bechtel: Zilnic turnam tone de asfalt. Speram sa finalizam 42 km

Pe santierul autostrazii Transilvania lucreaza in prezent 3.300 de muncitori

15.07.2009, 19:50 27

Reprezentantii companiei Bechtel, constructorul american al autostrazii Transilvania, spun ca relocarea utilitatilor ramane in continuare o problema pentru finalizarea unui tronson de 42 de km pana la finele anului.
Pana in momentul de fata au fost asfaltati 22 de km de autostrada, in conditiile in care 8 din utilitatile aflate pe traseul Gilau-Turda nu au fost inca relocate. Statul roman trebuia ca pana in 30 aprilie sa relocheze 38 de utilitati pe traseul Gilau-Turda.
„La opt dintre aceste utilitati nici nu au inceput lucrarile, patru nu sunt finalizate, iar pentru alte patru lucrarile au fost demarate, insa nu sunt finalizate. Este vorba despre nodurile de la Turda si Gilau. Avem speranta ca reprezentantii Guvernului isi vor respecta promisiunea si vor finaliza relocarile pana la finele lunii august, pentru ca 42 de kilometri de autostrada sa fie gata in 2009", a declarat Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al Bechtel.
Oficialii Bechtel spun ca lucrarile au ajuns la un nivel record, zilnic fiind turnate „tone de asfalt".
„Se lucreaza intens pe tronsonul 2B, Turda-Gilau, noi suntem la capacitate maxima, atat in ceea ce priveste numarul de angajati, cat si in ceea ce priveste valoarea lucrarilor. Putem spune ca lucram non-stop pe tronsonul aflat in constructie, peste 3.300 de muncitori muncesc in doua schimburi de zece ore, cu pauze de cate doua ore intre schimburi. Pentru a da un exemplu, am ajuns sa realizam cate zece profile de sustinere pe zi, mai mult decat am atins in proiectele din Turcia, Croatia sau Albania", a spus Sgarcitu.
Oficialii Bechtel au spus ca platile restante au fost achitate si ca Guvernul Romaniei si-a onorat toate obligatiile contractuale. Recent, un grup de muncitori ai autostrazii a semnalat 20 de nereguli legate de situatia angajarilor, dar mai ales de calitatea lucrarilor de pe autostrada.
„Nu am demarat nicio ancheta interna pentru ca nu stim daca este cineva din interior. Nu stiu cine ne-ar putea sabota si nu vreau sa fac acuzatii fara temei. Toate lucrarile de constructie executate de catre antreprenor si cele efectuate in subantreprenoriat de catre companiile subcontractoare sunt in deplina conformitate cu standardele de constructie din cadrul specificatiilor romanesti", a spus Bogdan Sgarcitu.
„Daca exista probleme de calitate trebuie trasi la raspundere cei care au aprobat executarea acestor lucrari. Nu cred ca muncitorii care au facut protestul sunt angajatii Bechtel", a spus si Mihai Lup, lider sindical Bechtel.
Bugetul aprobat de Ministerul Transporturilor pentru lucrarile care urmeaza sa fie realizate in 2009 este de 327 mil. euro, insa oficialii Bechtel au afirmat tot timpul ca au capacitatea de a lucra dublu fata de bugetul alocat.
Compania americana a primit pentru lucrarile executate anul trecut aproximativ 100 de milioane de euro, factura din luna martie, ultima restanta fiind de aproximativ 13 milioane de euro.
Proiectul de constructie al autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in anul 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel.
Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor in 2005, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO