Eveniment

Alte vise: trenuri pe perna magnetica intre Bucuresti si Otopeni

24.03.2009, 00:00 48
Aeroportul Otopeni ar putea fi legat peste trei ani de centrul Capitalei printr-o linie suspendata cu trenuri pe perna magnetica (de tip Monorai), costurile pentru realizarea liniei fiind de circa 6-7 mil. lire sterline (7 mil. euro) pe kilometru liniar, potrivit unui proiect conceput de Alexandru Dobre, membru in consiliul director al Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO). Proiectul a fost conceput la cererea lui Razvan Murgeanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Dezvoltarii, care a propus acest proiect si pe vremea cand era viceprimarul general al Capitalei. Avand in vedere distanta de 16 kilometri fata de Aeroportul Otopeni, valoarea totala a investitiei s-ar putea ridica la circa 100-110 mil. euro. Costul unui tren cu perna magnetica cu trei vagoane se ridica la cateva zeci de milioane de euro. Pana la sfarsitul anului ar putea fi finalizat un plan provizoriu astfel ca in 2010 sa fie atras un investitor strain, de preferat o companie japoneza. Trenul suspendat ar putea fi gata in 2012, potrivit reprezentantului ARACO. 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO