Eveniment

665 mil. euro in calea ferata Bucuresti - Constanta

22.03.2006, 00:00 30

Proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Bucuresti-Constanta de pe Coridorul IV paneuropean va atrage investitii de 665 de milioane de euro, iar termenul de finalizare a lucrarilor este anul 2009, potrivit Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

"Lucrarile la calea ferata Bucuresti-Constanta vor incepe in aceasta primavara si se vor incheia in 2008-2009", a declarat Gheorghe Dobre, ministrul de resort.

Linia de cale ferata Bucuresti-Constanta, cu o lungime de 225 km, va fi impartita in doua sectiuni.

Lucrarile la primul tronson, Bucuresti Nord-Baneasa si Fetesti-Constanta, vor costa 356,3 milioane de euro, din care 183 de milioane de euro provin de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala (JBIC), iar 173,3 milioane de euro reprezinta fonduri alocate de Guvern.

Pentru al doilea tronson, Baneasa-Fundulea-Fetesti, vor fi investiti 309 milioane de euro, din care circa 231,7 milioane de euro sunt fonduri acordate prin Programul ISPA si 77,3 milioane de euro fonduri guvernamentale.

Proiectul de reabilitare a celor doua sectiuni este impartit in cinci loturi de lucrari.

Primul lot are in vedere lucrarile de refacere a podurilor, iar al doilea lucrarile de reconstructie a infrastructurii, suprastructurii liniilor curente, liniilor din statii, a podetelor si lucrarilor pentru drenaje.

Lotul al treilea va derula lucrarile civile din statii, iar lucrarile la instalatiile de semnalizare, de centralizare electro-dinamica si de telecomunicatii vor intra in componenta celui de-al patrulea lot.

Ultimul lot presupune lucrari la linia de contact, la substatii de tractiune si la sistemul de alimentare cu energie.

Dupa reabilitare, trenurile vor putea circula pe relatia Bucuresti-Constanta cu viteze de 160 km la ora si, pe unele sectiuni, cu 200 km la ora, in conditiile in care viteza maxima care poate fi atinsa in prezent este de 140 km la ora.

Pentru derularea proiectului va fi necesara exproprierea a 500.000 de metri patrati de teren.

"Este nevoie de exproprieri de terenuri pentru dezvoltarea unui asemenea proiect, in special pentru definitivarea elementelor geometrice ale curbelor, dar si in zona drumurilor care permit accesul la lucrare. Pentru realizarea unor linii de mare viteza este nevoie, de asemenea, sa fie crescuta distanta dintre linii", explica Dobre. Pe langa proiectele de infrastructura, ministerul va achizitiona vagoane de mare viteza, care vor fi utilizate pe tronsoanele modernizate.

Pana la finele anului vor fi achizitionate cinci vagoane de calatori, urmand ca in anii urmatori sa fie cumparate 20-25 de vagoane in fiecare an. Pretul unui astfel de vagon, realizat la Uzina Astra Arad, se va ridica la circa 1,1 milioane de euro. catalin.lupoaie@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels