Eveniment

1,3 mld. € de la UE pentru modernizarea căii ferate Craiova-Calafat şi a porturilor

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Ioan Dornescu

23.10.2013, 20:38 726

Ministerul Transporturilor are la dispoziţie 1,3 mld. euro, bani europeni, care vor fi utilizaţi pentru reabilitarea căii ferate Craiova-Calafat, investiţie de 400 mil. euro, şi pentru modernizarea celor 16 porturi dunărene şi maritime.

În urma negocierilor purtate între reprezentanţii Comisiei Europene şi statele membre a fost convenit transferul a 10 miliarde euro din Fondul de Coeziune către Mecanismul Conectarea Europei (Conecting Europe Facility - CEF), în scopul accelerării procesului de finalizare a coridoarelor prioritare de transport situate pe reţeaua centrală TEN-T.

Suma este dedicată statelor membre aflate sub incidenţa politicii de coeziune, iar alocarea care revine României este de aproximativ 1,3 miliarde euro, potrivit unei informări a Ministerului Transporturilor.

„Ministerul Transporturilor are la dispoziţie 1,3 miliarde de euro pentru dezvoltarea de proiecte pe cele două coridoare care străbat Ro­mânia şi fac parte din di­recţiile de dezvoltare prio­ritare ale Uniunii Europene, respectiv Coridorul Rin-Du­năre şi Coridorul Orient/Est-Mediteraneean. În vederea demarării procesului de selecţionare a unor proiecte prioritare ce pot fi finanţate prin intermediul acestui nou instrument financiar, Minis­terul Transporturilor a iden­tificat mai multe variante de lucru, care urmează să fie confirmate prin intermediul Master Planului General de Transport, care va fi finalizat în februarie 2014“, potrivit sursei citate.

Unul dintre proiectele finanţate prin intermediul acestui program este reabilitarea căii ferate Craiova-Calafat, care asigură conexiunea cu podul Calafat – Vidin, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteraneean. Studiul de fezabilitate a fost finalizat în anul 2012, iar valoarea totală a proiectului ajunge la 400 milioane euro.

Restul sumei, până la 1,3 miliarde euro, vizează în primul rând modernizarea celor 16 porturi dunărene şi maritime.

„Investiţiile europene vor fi direcţionate către asigurarea canalului navigabil şi îmbunătăţirea infrastructurii intermodale, respectiv conexiuni feroviare mai rapide ale porturilor, astfel încât transporturile de mărfuri pe Dunăre să crească în viitorul apropiat cu 20% faţă de nivelul din 2010“, spune ministrul transporturilor Ramona Mănescu.

Noul program de finanţare Mecanismul Conectarea Europei (Conecting Europe Facility) se alătură Programului Operaţional Sectorial de Transport (POST), aflat acum în plină desfăşurare, mai arată ministerul.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.10.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO