Constructii & Imobiliare

Tranzacţia prin care francezii de la Saint-Gobain au preluat grupul Duraziv din România a fost finalizată. Daniel Guzu, fondator Duraziv: Fabrica pe care am creat-o ajunge sub managementul unui lider mondial, care poate să facă din ea un jucător important pe piaţa europeană

Tranzacţia prin care Duraziv, cel mai mare producător independent de materiale de construcţii din România, a vândut pachetul integral de acţiuni către liderul mondial Saint-Gobain a fost finalizată ieri, 30 septembrie, după obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor competente.

Deloitte România a structurat şi coordonat procesul de vânzare şi a asistat fondatorii, Daniel Guzu şi Irina Guzu, pe parcursul tranzacţiei.

„Sunt mulţumit că fabrica pe care am creat-o ajunge sub managementul unui lider mondial, care poate să facă din ea un jucător important pe piaţa europeană, oamenii cu care am lucrat având posibilitatea unor culmi pe plan profesional”, spune Daniel Guzu, fondator al grupului Duraziv.

Fondat în 2003, Duraziv a devenit rapid un jucător consacrat în domeniul materialelor de construcţii, ajungând în top cinci producători din România, în strânsă competiţie cu companii multinaţionale.

Antreprenorul Daniel Guzu nu este la primul exit, după ce în 2009 a vândut şi businessul cu vopsele Fabryo – denumit iniţial Guzu Chim – către fondul de investiţii Oresa Ventures, care a vândut mai departe compania în 2018 olandezilor de la Akzo Nobel. Banii obţinuţi de Guzu din vânzarea Fabryo au fost reinvestiţi în afacerea Duraziv, în imobiliare şi în producţia de vin şi de fructe în zona Vrancei.

„Tranzacţia marchează cea de-a doua vânzare a unui campion de piaţă dezvoltat de clienţii noştri, către un lider mondial în domeniul materialelor de construcţii. Această realizare a fost susţinută de un proces complex gestionat de o echipă experimentată şi dedicată”, spune Iulia Bratu, Director Corporate Finance, Deloitte România.

Ea a coordonat tranzacţia alături de o echipă de proiect formată din Marina Nicola, Deputy Director, Cristina Ifrim, Senior Associate, Răzvan Cebuc, Associate, şi Sabina Preda, Associate.

Saint-Gobain este o companie multinaţională franceză cu venituri de 38 de miliarde de euro în 2020, cu o vastă experienţă şi capacitate de inovare.

Grupul francez Saint-Gobain are mai multe fabrici de materiale de construcţii în România, în care produce abrazivi, ţevi şi robinete industriale, sticlă, parbrize, izolaţii termice şi fonice, ţevi, gips-carton şi mortare. în ceea ce-i priveşte pe irlandezii de la CRH, ei deţin două fabrici de ciment (la Medgidia şi Hoghiz), plus o staţie de măcinare la Târgu-Jiu.

Saint-Gobain acoperă multe segmente ale pieţei de materiale de construcţii. Grupul s-a extins atât direct, cât şi prin achiziţii, în România cumpărând  Pietta Glass Working, o fabrică de sticlă din Vălenii de Munte cu afaceri de 20 de milioane de euro, dar şi un producător de materiale din Ploieşti. Astfel, în cazul ambelor grupuri, o achiziţie nu ar fi o premieră şi ar ajuta la dezvoltarea operaţiunilor din România.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.