♦ Ionel Popa administrează compania Dinatos din comuna Băleni, judeţul Galaţi.
Ionel Popa, unul dintre primii francizaţi ai reţelei de magazine de proximitate LaDoiPaşi, lansată acum circa un deceniu de grupul german Metro în România, spune că proiectul tichetelor sociale lansat de guvern în prima parte a acestui an pentru a susţine persoanele cu venituri mici se vede în vânzări.
„Referitor la tichetele sociale, datorită faptului că magazinul nostru face parte din program, vânzările au înregistrat o creştere vizibilă în perioada în care au fost alimentate cardurile“, explică antreprenorul.
Prin acest program, guvernul injectează în consum 3 mld. lei, bani pe care românii cu venituri mici îi pot cheltui pe alimente şi mâncare caldă. Astfel, aceste bunuri pot fi achiziţionate atât din comerţul alimentar, cât şi din restaurante.
În total, pe listele celor trei emitenţi de carduri sociale – Sodexo, Up România şi Edenred – sunt înscrise circa 20.000 de magazine şi restaurante. Multe dintre aceste unităţi aparţin însă marilor lanţuri de retail internaţional şi reţelelor de fast-food.