Companii

ZF Live. Eugen Anicescu, country manager, Coface România: Dincolo de efectele indirecte în business, războiul poate avea un impact psihologic asupra oamenilor, care acum e încă greu de anticipat. Frica poate reduce consumul

Eugen Anicescu, country manager, Coface România: Ceea ce se întâmplă acum, efectul fricii, poate uşor să se vadă în zona de consum (reducere a consumului – n.red.) sau poate să ducă în zona de investiţii şi mai exact economisire. Încă nu am văzut nimic şi este greu de anticipat în momentul acesta ce va urma.

Eugen Anicescu, country manager, Coface România: Ceea ce se întâmplă acum, efectul fricii, poate uşor să se vadă în zona de consum (reducere a consumului – n.red.) sau poate să ducă în zona de investiţii şi mai exact economisire. Încă nu am văzut nimic şi este greu de anticipat în momentul acesta ce va urma.

Autor: Mara Rolea, Cristina Roşca

01.03.2022, 09:30 120

♦ Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, a crescut în 2021 în serie brută cu 10,1% faţă de anul anterior. Aceasta este a treia cea mai bună evoluţie de după 2008, fiind depăşită doar de performanţa consumului din 2016, de 13,5% şi 2017, de 10,7%. În 2020, avansul a fost de circa cinci ori mai mic ♦ Astfel, deşi pandemia a avut un impact psihologic puternic asupra oamenilor, consumul a rămas în teritoriu pozitiv. Totuşi, cifrele au variat puternic de la lună la lună şi de la an la an.

Eugen Anicescu, country manager al Coface, afir­mă că înainte de pan­demie riscurile politice şi geopolitice erau pe primul loc între cele mai mari în­gri­jorări identificate de compania de ana­liză ce activează în domeniul asi­gur­ă­rilor de credit şi de servicii com­ple­mentare. Criza sanitară le-a eclipsat pentru o vreme, însă acum ele au de­venit realitate. „Înainte de pan­demie, Coface punea riscurile politice şi geopolitice pe primul loc în ceea ce pri­veşte îngrijorările. A venit pan­demia şi toţi ne-am orientat asupra unui alt lucru, dar se dovedeşte că a fost doar o amânare. Lucrurile revin acolo unde trendurile istorice le duceau.“

Un război cum este cel dintre Rusia şi Ucraina nu rămâne însă localizat, iar efectele lui se resimt asupra economiilor şi consumatorilor din toată lumea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO