Companii

ZF Live. Codrin Scutaru, CEO, Public Affairs Solutions: „Cel mai mult presupune să cunoşti mediul politic şi decizional. (...) Companiile mari şi multinaţionalele au nevoie de predictibilitate, adică acolo totul se raportează cu un an-doi înainte la nivel regional, iar atunci când are loc o schimbare de legislaţie poate să-i afecteze.”

Autor: Ramona Cornea

20.07.2023, 17:15 136

În activitatea de public affairs trebuie să interacţionezi cu autorităţile, să cunoşti organizaţiile, să cunoşti sociologie, economie

Activitatea de public affairs presupune interacţiune cu autorităţile şi cunoştinţe despre cum funcţionează organizaţiile, despre sociologie, economie şi despre mediul politic dintr-o ţară, este de părere Codrin Scutaru, CEO al companiei Public Affairs Solutions.

„Din punct de vedere istoric, există o teorie care spune că probabil că public affairs este parte din public relations, noi spunem că de fapt este mai mult, pentru că a face public affairs presupune să ştii şi public relations dar în zona aceea de comunicare strategică, presupune să interacţionezi cu autorităţile, să cunoşti organizaţiile, să cunoşti puţină sociologie, economie, pentru a şti cum să-ţi ghidezi clienţii. Cel mai mult presupune să cunoşti mediul politic şi decizional”, a spus el în cadrul emisiunii de business ZF Live.

De obicei, zona aceasta de corporate affairs este integrată în activitatea oricărui client mare. Uneori se face în departamentul de legal şi public affairs, alteori în departamentul de comunicare şi public affairs, a explicat Codrin Scutaru.

„Acei oameni care nu ştiu ajung către noi de obicei când au nevoie, când interacţionează cu autorităţile, când vor să propună schimbări de public policy.  Spre exemplu, ne putem afla în situaţia în care o companie mare sau partea unei industrii mari, o asociaţie, se trezeşte că guvernul propune în dezbatere un document care să le schimbe total modul în care funcţionează. Companiile mari şi multinaţionalele au nevoie de predictibilitate, adică acolo totul se raportează cu un an-doi înainte la nivel regional, iar atunci când are loc o schimbare de legislaţie poate să-i afecteze”, a completat CEO-ul Public Affairs Solutions.

Compania sa merge cu propuneri de servicii  către toată piaţa, având în vedere că Scutaru crede că aproape toată lumea are nevoie de monitorizare legislativă.

„Toate măsurile de politică publică se întâmplă total impredictibil, ele sunt puse în dezbatere şi nu le urmăreşte nimeni în mod profesionist. Regula pentru noi în a ne căuta clienţii este să ne ducem să ne prezentăm, să spunem că asta facem noi.“

Analizăm în mod profesionist dacă un lider politic, un lider instituţional a avut un anumit tip de atitudine a politicii pe parcursul carierei sale.”

Din partea autorităţilor, CEO-ul Public Affairs Solutions spune că vrea un dialog constant, serios, precum şi consultări şi documentări temeinice înainte de implementarea politicilor publice.

„Mi-aş dori ca dialogul cu guvernul şi cu parlamentul să devină şi mai riguros şi constant, uneori există tendinţa să nu aloce suficient timp consultării şi discuţiei cu principalii stakeholderi înainte de a scrie o politică publică. Nu vedem documente, cercetări, orice decizie să fie însoţită de nişte analize, de nişte statistici, de nişte fundamentări reale, nu unele scrise doar ca să umplem paginile”, a detaliat el.

Activitatea de public affairs a debutat în anul 1997, iar piaţa a început să se maturizeze zece ani mai târziu. În prezent sunt multe astfel de campanii cu un impact social important, spune Codrin Scutaru.

„Anul 1997 aş zice că a fost momentul de început, undeva după 2003 – 2007, deci zece ani mai târziu, a fost primul semn de maturizare al pieţei când s-au aşezat câteva companii importante, au început să funcţioneze şi cred că acum deşi suntem încă în perioada de explicare şi promovare a domeniului, de navigare a clienţilor multinaţionali în sectorul public şi în sectorul decizional, deşi suntem în această perioadă în care încă explicăm domeniul, sunt foarte multe campanii reuşite, cu impact social”, a concluzionat el.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO