Companii

ZF IMM’23.Florentina Tomoiu, Signal Iduna: Asigurarea de sănătate rămâne cel mai valoros beneficiu extrasalarial atât pentru angajator, cât şi pentru angajat. Acum există soluţii flexibile şi pentru IMM-uri

ZF IMM’23.Florentina Tomoiu, Signal Iduna: Asigurarea...

Autor: Cristina Bellu

24.04.2023, 15:47 127

Florentina Tomoiu, Expert Consultant Corporate Healthcare în cadrul Signal Iduna, liderul pieţei locale de asigurări de sănătate, susţine că pachetul salarial rămâne o unealtă importantă în atragerea şi retenţia de angajaţi, iar asigurarea de sănătate rămâne cel mai valoros beneficiu extrasalarial atât pentru companii, cât şi pentru angajaţi.

“Un răspuns la întrebarea cum îşi pot optimiza cheltuielile IMM-urile astăzi poate fi şi printr-o asigurare de sănătate privată pentru angajaţi. Pachetul salarial rămâne o unealtă importantă în atragerea şi retenţia de angajaţi, dar este clar că astăzi nu vorbim doar despre salariu, ci şi despre beneficii extrasalariale- tichete de masă, tichete de vacanţă, abonamente şi asigurări private de sănătate. Asigurarea de sănătate rămâne cel ami valoros beneficiu extrasalarial atît pentru anagajator, cât şi pentru angajaţi. Acum există soluţii flexibile şi pentru IMM-uri”, a spus Florentina Tomoiu  în cadrul conferinţei ZF IMM’23, organizată luni de Ziarul Financiar.

Ea a precizat că angajat cu probleme de sănătate, care continuă să vină la muncă fără să se îngrijească, va genera indirect pentru angajatorul lui costuri de zece ori mai mari decât în cazul în care ar decide să lipsescă şi să-şi trateze problemele medicale, iar cu cât echipa este mai mică, cu atât impactul unei probleme medicale în organizaţie va fi mai mare.

Alte declaraţii:

♦ Sistemul de stat se concenterază pe servicii medicale cu scop de tratament. 1% din cheltuielile medicale din sistemul de stat sunt alocate zonei de prevenţie şi doar 19% serviciilor din ambulatoriu, din regimul de clinică. Angajatul îşi doreşte să acceseze servicii de la primul simptom şi de la un medic în care are încredere. În acest context, sistemul privat este opţiunea cea mai viabilă. Aici avem varianta de plată din buzunar, plată prin abonament la clinică sau asigurare privată de sănătate.

♦ Pandemia a schimbat şi percepţia asupra sănătăţii şi a generat aproape instant o creştere fabuloasă a gradului de conştientizare a nevoii medicale şi de accesare a serviciilor medicale mai ales în scop preventiv. În cazul companiei pe care o reprezint, lucrurile acestea s-au văzut aproape instant. Faţă de august 2022, în februarie şi martie avem peste 41.000 de accesări lunare pentru servicii de clinică, cu o medie de 300 lei pentru fiecare serviciu accesat. Este evident că există această nevoie.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO