Companii

Wilmark: Anul acesta vom castiga la fel de bine din cursurile de dans deoarece preturile noastre sunt medii

Wilmark: Anul acesta vom castiga la fel de bine din cursurile de dans deoarece preturile noastre sunt medii

Academia de Baile Latinoamericano, scoala de dans infiintata de Wilmark in 2002, lucreaza cu grupe de 40-50 de cursanti

18.05.2009, 00:00 432

Instructor si coregraf de dansuri latino-americane, prezentator de showuri TV, director de programe la ProFm Latino si membru in juriul "Dansez pentru tine", fondatorul scolii de dans Academia de Baile Latino, Wilmark Rizzo Hernandez a venit in Romania in 1995 pentru a urma cursurile Facultatii de Petrol si Gaze din Ploiesti. "Am aplicat pentru o bursa in Romania, pentru ca dorinta mea era sa fiu inginer, iar Facultatea de Petrol era recunoscuta international", spune Wilmark. Insa socoteala din Columbia, tara sa natala, nu s-a potrivit cu cea din Romania, iar cariera sa a luat o alta directie. In studentie, dorul de casa il impulsiona ca la fiecare sfarsit de saptamana sa faca naveta Ploiesti-Bucuresti pentru a dansa salsa in discoteca Salsa You&Me care se deschisese de putin timp in Capitala. "Am studii de dans si arta pe care le-am terminat in Columbia. Imi placea foarte mult sa dansez. In discoteca ma vedeau oameni, fetele ma invitau la dans, imi cereau sa-i invat. Si m-am gandit: de ce sa nu tin niste cursuri de dans aici".

Acesta a fost inceputul pentru ceea ce avea sa devina peste cativa ani prima scoala de salsa pe care Wilmark a deschis-o in Romania. "Predam cursuri de dans pentru mai multe persoane si primeam putini bani pe atunci, cam 100.000 de lei vechi. Asta era in '96-'97. Am zis ok, nu o fac pentru bani, o fac de placere. Primele cursuri s-au desfasurat la discoteca Salsa You&Me si Salon Q unde plateam chirie. Cam tot timpul am lucrat cu cluburi si cu discoteci, lor le convenea ca eu am inceput sa devin o persoana cunoscuta si atrageam clienti pentru clubul respectiv", isi aminteste Wilmark.
Pentru a studia si mai mult dansurile latino-americane, Wilmark mergea in fiecare vara in strainatate.
"Am inceput sa studiez mai mult, pentru ca imi placea si plecam in fiecare vara in Italia sau in Germania, sa si muncesc, dar si pentru a invata lucruri noi. Italienii sunt foarte buni la dansuri latino, si nemtii de asemenea. In Italia am participat impreuna cu partenera mea la un concurs pe care l-am castigat, care ne-a confirmat ca era bine ceea ce facem. Cand ne-am intors in Romania mi s-a propus sa particip la o emisiune la Pro TV, Paradis Latino si am stat o vara acolo", spune Wilmark.
 
Metodele de promovare: internetul si demonstratii de dans la TV
Numarul de clienti a crescut si dansatoul de salsa s-a hotarat in 1998 sa deschida o scoala de dans cu acte in regula. "Am vorbit cu cateva cluburi, le-am spus ca am nevoie de spatiu, am inceput sa fac publicitate pe internet. In continuare mergeam la facultate, dar prioritatea devenise dansul. In paralel cu aparitia scolii de dans, lumea voia sa vada si ce poate scoala de dans. Pentru asta, impreuna cu niste prieteni latino-americani, am facut o trupa de dans si am inceput sa facem demonstratii la televiziuni", explica Wilmark.
Suma investita initial a fost necesara pentru plata chiriei spatiilor de desfasurare a cursurilor si amenajarea lor, achizitionarea unei combine muzicale si a unor CD-uri cu muzica originale si realizarea site-ului de prezentare.
Cu sprijinul ambasadelor latino-americane si al Ministerului Culturii, in 2002 se lansa oficial in Romania Academia de Baile Latinoamericano, care in prezent are sapte instructori, patru asistenti de instructori si 350 de cursanti. "80% din cursurile noastre se bazeaza pe salsa, dar avem si stiluri precum bachata, merengue, cha cha, cumbia, zouk si reggaeton.
Emisiunea "Dansez pentru tine" este buna pentru toate scolile de dans din Romania pentru ca au crescut exponential numarul de clienti fata de anii trecuti. Cursurile le tin instructorii scolii, eu predau doar lectii pentru nivelul mediu-avansati, legate de cunoasterea culturii latino-americane pe partea de muzica si dans, lectii de interpretare muzicala, de cunoastere a ritmului, de instrumente, astfel incat sa-si faca o idee mai larga de ceea ce trebuie sa invete", spune directorul Academia de Baile Latinoamericano.
Aceasta s-a dezvoltat rapid, si pe masura ce fenomenul salsa a luat amploare in Romania, fostii elevi ai lui Wilmark au devenit noii instructori ai altor sali de dans, sub brandul Academiei de Baile Latinoamericano. "Eu
m-am ocupat mai mult de conducerea scolii si am lasat loc tinerilor instructori care sunt pregatiti de mine. Am instructori care isi deschid propriile scoli de dans si care pot sa-si faca reclama utilizand brandul scolii noastre, Academia de Baile Latino, pentru a atrage clienti, iar eu pentru asta nu le percep nicio taxa", spune Wilmark.
 
Preturile medii atrag anual peste 350 de cursanti
Activitatea scolii de dans se desfasoara in acest moment in sapte spatii din Bucuresti inchiriate, iar directorul Academia de Baile Latino spune ca si-ar dori sa aiba propriul spatiu pentru derularea cursurilor.
"Grupele noastre sunt foarte mari, de 40-50 de persoane. Am incercat sa inchiriem spatii mai mari, dar a fost greu, oamenii tot schimbau clauzele contractuale, se marea pretul si de la prima intelegere se ajungea la cu totul alte lucruri, chiar daca exista sau nu contract. Atunci am zis ok, exista sali de sport care inchiriaza si cluburi, mergem acolo. Avem sapte spatii acum in care ne desfasuram activitatea pentru care platim chirii de 1.000 de euro lunar."
Cursurile la scoala de dans a lui Wilmark costa 60 de lei pentru un abonament lunar pentru copii, 100 de lei de persoana pentru studenti sau perechi adulti, iar pretul standard este de 140 de lei. "Preturile noastre au fost intotdeauna accesibile pentru ca am vrut sa fie cat mai multe persoane care sa studieze dansurile latino-americane. Grupele incep o data la doua luni. Cursul nostru este gandit pentru aproximativ 8 luni: incepator, mediu, avansati si club sunt nivelurile care trebuie parcurse. Apoi poti sa ramai la club si sa incepi sa faci performanta. Ulterior, daca te remarci in grupa respectiva, poti sa intri la trupa de dans unde poti sa mergi la spectacole, show-uri TV, evenimente."
Wilmark spune ca in Bucuresti sunt peste 10 scoli de dans si in toata Romania inca 15. Desi recunoaste ca nu obtine cel mai mare castig din scoala de dans, Wilmark spune ca scopul sau a fost de a raspandi dansul si muzica latino-americana. "Poate nu este cel mai mare castig din scoala de dans, castigul nostru este de la agentia de evenimente, dar satisfactia pe care o ai de la scoala de dans nu se compara cu nimic. Dorinta noastra este ca oamenii sa vina sa invete. Cei care sunt talentati, sa isi deschida propriile scoli de dans, sa fie pe propriile picioare si sa dezvolte dansul in Romania."
In 2008 profitul din scoala de dans a fost de circa 10.000 de euro. "Sunt luni in care se castiga mai bine, dar si luni mai slabe, in principal vara cand lumea este in concediu. Anul acesta se va castiga la fel de bine. Nu suntem un segment scump. Suntem accesibili", spune Wilmark. Castigul mai mare vine de la agentia de evenimente Star Entertainment, infiintata in 2002, care are sase angajati. "Aveam multe cereri din partea oamenilor pentru trupa de dans si m-am gandit ca era timpul sa deschid o agentie care sa managerieze. Treptat am primit comenzi si pentru lumini, sunet, organizati-ne nunta, evenimentul corporate. Agentia a crescut. Avantajele noastre au fost faptul ca obtineam preturi bune de la firme de sonorizare, de la hoteluri, aveam contact cu artistii care canta muzica latino pentru ca sunt cei creati de mine: Cichanos, Mandinga, Elena Gheorghe, trupele de dansatori de salsa."
 
Pachet special "de criza"
Pana in prezent, Star Entertainment a organizat evenimente pentru companii precum Avon, Pizza Hut, ING, Carrefour, Petrom, Reiffeisen Bank, Turabo, Unilever, Orange, Ogilvy, HP sau Media Pro Music. " Anul acesta avem in oferta pachetul special pentru criza, ceea ce inseamna ca nu mai mergem cu toata trupa de dansatori care inseamna patru perechi si mergem doar cu doua si nu mai prestam doua momente de 30 de minute, doar unul singur de 40 de minute."
Si pentru ca dansatorii de salsa din Romania nu aveau un magazin special de unde sa-si procure echipamentul pentru dans, Wilmark a creat in urma cu doi ani Wilmark Dance Shop. "Dansatorii de salsa apelau la magazinele de dans sportiv pentru echipament, pantofi de dans. Si atunci am zis de ce dansatorii de salsa sa nu aiba propriul magazin de echipamente."
Asa a aparut atelierul unde se lucreaza pantofii speciali pentru dans, repetitie sau show, unde lucreaza zece persoane, in timp ce hainele sunt realizate in colaborare cu o firma de textile. "La noi in atelier sunt realizati pantofii pentru emisiunea 'Dansez pentru tine'. Am inceput sa lucram cu pietre Swarovski, designerul nostru la pantofii de dans este italian, iar atelierul are masinarii americane. Hainele sunt create pentru toate scolile de dans si pot fi personalizate. Pe partea de echipament de dans lucram cu o firma de textile si scoatem o colectie cam o data la trei luni, nu facem in serii foarte mari pentru ca este la inceput comunitatea noastra. Adaosul nostru este minim, cat sa ne acoperim chletuielile pentru ca nu am privit niciodata dansul ca pe un business si atunci totul am vrut sa fie accesibil pentru toata lumea", spune Wilmark.
Dorinta cea marea lui Wilmark ramane aceea de a infiinta o scoala pentru copii care sa aiba incluse si cursuri de dans. "Deocamdata costa mult, lucram la ea."
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO