Companii

Vrancart si-a redus vanzarile cu 20%

17.11.2005, 19:21 22

Producatorul de carton ondulat Vrancart Adjud si-a redus cu aproape 20% vanzarile pe primele 9 luni ale anului curent, la 10,5 milioane de euro (37 mil. lei), potrivit datelor Bursei de Valori Bucuresti.

Profitul net al companiei a inregistrat o scadere usoara, la circa 1,1 milioane de euro (4 mil. lei) in aceeasi perioada.

In luna august, Vrancart a achizitionat de la un furnizor belgian doua generatoare de abur, care au condus la o reducere a cheltuielilor cu energia electrica cu aproximativ 30%. De asemenea, Vrancart a realizat economii suplimentare cu energia electrica prin schimbarea furni-zorului.

"Drept consecinta, productia de confectii din carton ondulat a crescut in luna septembrie cu aproximativ 12% si in luna octombrie cu 20% fata de lunile anterioare, in conditiile mentinerii ratei profitului de aproximativ 12%", au precizat reprezentantii companiei.

Actiunile Vrancart sunt listate la Bursa de Valori Bucuresti incepand cu luna iulie a acestui an. Oferta publica primara de vanzare, care a fost suprasubscrisa cu aproximativ 30%, s-a derulat prin sistemul tehnic al Bursei de Valori si a fost intermediata de societatea de brokeraj IFB Finwest.

Cel mai important actionar al societatii este SIF Banat-Crisana, cu 93,5% din actiuni. Capitalizarea bursiera a societatii este de circa 14 milioane de euro.

In ultima perioada, Vrancart a luat o serie de masuri pentru eficientizarea activitatii, printre care trecerea la exprimarea preturilor de vanzare in lei si restructurarea personalului, reducand cu aproximativ 10% numarul efectiv de angajati. Vrancart avea la sfarsitul lunii iunie 783 de salariati. Piata romaneasca a cartonului ondulat este estimata la 80 de milioane de euro anual, in 2004, iar previziunile indica o crestere de peste 10% in 2005. Productia totala de carton ondulat a Romaniei depaseste 140.000 de tone.

Destinatiile principale ale productiei de carton ondulat sunt industria ambalajelor si industria mobilei, in timp ce exporturile realizate de producatori autohtoni sunt relativ reduse.

Compania este unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata cartonului ondulat si a hartiei de toaleta, unde concurenta este reprezentata de Comceh Calarasi, Petrocart Piatra-Neamt, Cahiro Scaieni si Letea Bacau. La carton ondulat, principalii competitori sunt Dunapack Rambox Sfantu Gheorghe, Romcarton Bucuresti, Celrom Turnu Severin, Eco Pack Ghimbav si Rondo Carton Cluj-Napoca.

alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO