Companii

Vizitatorii s-au ingramadit sa vada Tata Nano si Dacia Sandero la Geneva

06.03.2008, 20:42 19

Un salon dominat de lansarile modelelor low cost ar putea fi prima caracterizare a salonului auto de la Geneva din acest an. Nu este vorba de o dominare prin numar, ci mai mult prin suspans, lansarile Tata Nano si Dacia Sandero fiind cele care au iscat cele mai mari aglomeratii.
Succedate la un interval de 15 minute, prezentarile celor doua modele low cost au atras cea mai mare parte a jurnalistilor prezenti la eveniment, mai ales ca suspansul a fost mentinut si prin faptul ca autovehiculele au ramas acoperite pana la ora conferintei, spre deosebire de multe alte marci.
Pretul de pornire pentru versiunea de baza a Sandero va incepe de la aproximativ 6.400 de euro si va concura indeaproape cu modelul Clio din gama Renault.
Primul Logan Sandero a fost produs in Romania in luna octombrie a anului trecut, dupa ce Dacia a finalizat procesul de crestere a capacitatilor de productie pana la 350.000 de unitati.
Pe de alta parte, Toyota a anuntat ca va prezenta in curand un model propriu low cost, neanuntand insa si segmentul de care va apartine.
Chiar daca nu au fost anuntate preturi oficiale pentru aceste modele, atentia a fost atrasa, iar viitorul pentru automobilele cu un pret sub 10.000 de dolari pare sa fie fructuos, odata ce, spre exemplu, vanzarile Logan, cel mai vechi model din segment, sunt mai mari pe pietele vestice decat in pietele in curs de dezvoltare.
O alta componenta importanta a salonului a fost reprezentata de lansarile de motorizari hibride, fie pe modele aflate deja in productie, fie pe modele de abia lansate. Germanii de la Mercedes au prezentat inca o data avantajele motorizarilor Bluetec, iar americanii de la Cadillac, din ce in ce mai preocupati de incalzirea globala, au venit cu doua modele hibrid, Provoq, bazat pe un sistem de propulsie cu celule de combustibil, si cu modelul Escalade, deja cunoscut, de aceasta data echipat si cu un motor electric. Nu au lipsit nici japonezii, Honda cu doua concepte, Toyota de asemenea cu alte doua si Nissan cu noul autovehicul electric Pivo II.

Mercedes Benz CLC
CLC este numele celui mai nou coupe sport prezentat la Geneva de nemtii de la Mercedes. Modelul, care pastreaza platforma tehinca a predecesorului Mercedes C - Class Sport Coupe, va fi asamblat la uzina grupului din Brazilia, unde pana acum era construit modelul A Class. CLC este echipat cu patru motoare pe benzina, doua cu 4 cilindri si doua cu 6 cilindri, precum si alte doua motoare diesel. Merita mentionate insa motorizarile diesel de 3,5 litri, V6, care produc aproximativ 300 de cai-putere, dar si versiunea AMG.

Dacia Sandero
Constructorul autohton Automobile Dacia s-a prezentat la primul salon auto european al anului cu Sandero, al cincilea model dezvoltat pe platforma Logan. Cu ocazia lansarii reprezentantii companiei au
anuntat pentru Sandero preturi incepand
cu aproximativ 6.400 de euro, valori care pot ajunge pana la maxim 9.500 de euro, in functie de echipare. Modelul va fi prezentat in Romania de abia in luna iunie, urmand ca la scurt timp sa inceapa si comercializarea sa. Chiar daca nu au anutat un target de vanzari, reprezentantii Automobile Dacia au declarat ca productia zilnica pentru Sandero va fi de cel putin 5.000-6.000 de unitati incepand cu luna septembrie.

Ford Fiesta
Producatorul de autovehicule Ford a prezentat la Salonul Auto de la Geneva viitoarea generatie a modelului de clasa mica Ford Fiesta, care ar putea fi asamblat, incepand cu primul trimestru al anului viitor, la uzina de la Craiova. Noul model, prezentat la salon atat in versiunea cu 5 usi, cat si cu 3 usi, dispune de 5 optiuni de motorizare, cea mai noua fiind un propulsor Duratec de 1,6 centimetri cubi si 115 cai-putere. Inainte de Craiova, productia noului Fiesta va incepe in toamna acestui an la uzina Ford din Spania.

BMW X6
Cel mai urmarit model in standul BMW de la Geneva a fost anul acesta noul autovehicul sportiv SAC, X6, un model care se pare ca incearca sa contureze o noua nisa de piata in segmentul autovehiculelor 4X4. Potrivit purtatorului de cuvant pentru BMW X6, Andreeas Lampka, modelul va fi prezentat si in Romania la mijlocul verii, moment la care vor fi preluate si comenzi. Pretul pentru Romania nu a fost comunicat, dar reprezentantiii BMW au declarat ca nu poate fi cu mult mai mare decat pretul pentru piata germana, de 56.000 de euro.

Tata Nano
In apropiere de noul model al Dacia a fost prezentat si cel mai ieftin model low cost al planetei, Nano, adus la Geneva de constructorul indian Tata. Monovolumul indian este propulsat de un motor pe benzina in doi cilindri, si o capacitate cilindrica de 623 de centimetri cubi, care dezvolta un maxim de putere de 24,6 kW. Modelul de 2.500 de dolari ar urma sa ajunga in Europa, potrivit reprezentantilor companiei, de abia in 2012 cand se estimeaza ca motorul va fi configurat pentru a respecta reglementarile de poluare Euro 5. In acelasi timp indieni urmaresc reducerea consumului de la 5 la 3 litri pentru fiecare 100 km.

Toyota IQ
Japonezii de la Toyota au prezentat la Geneva cel mai nou model al gamei, noul Toyota IQ. Este vorba de un model de clasa A (de oras) cu patru locuri, o lungime de 2.985 cm si o latime de 1.500 cm. Propulsia va fi asigurata de doua motoare, unul pe benzina si unul diesel, informatii suplimentare nefiind deocamdata disponibile. Odata cu prezentarea, japonezii au anuntat insa ca intrarea in productie a modelului a fost devansata, urmand ca primele modele de serie sa fie asamblate pana la sfarsitul lui 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO