Companii

Vanzarile Skoda franeaza pe final de an, dupa un plus de 15% la opt luni

Vanzarile Skoda franeaza pe final de an, dupa un plus de 15% la opt luni

Octavia 2 a fost motorul vanzarilor Skoda in primele opt luni ale anului

28.08.2008, 19:23 14

Vlad Rusu, directorul de marca al Skoda in cadrul importatorului Porsche Romania, estimeaza ca ritmul de crestere al vanzarilor marcii cehe pe plan local se va reduce in al patrulea semestru al anului, dupa ce in primele opt luni Skoda a inregistrat un avans de 15%.
"In prezent suntem cu 15% peste nivelul din 2007, iar pana la finalul anului estimam ca vom avea o crestere mai lenta, care va aplatiza vanzarile", a spus Rusu. Astfel, directorul de marca al Skoda a estimat ca la finalul lunii decembrie vanzarile se vor situa intre 25.500 si 26.000 de unitati, dupa ce luna aceasta au ajuns la 17.000 de unitati. "Obiectivul nostru pentru 2008 este sa ne mentinem pe locul intai in piata autoturismelor de import si estimam ca vom vinde 26.000 de unitati, ceea ce ar insemna o crestere de 10% fata de anul trecut", a aratat Rusu.
Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Skoda s-a plasat in intervalul ianuarie - iulie pe primul loc in topul marcilor auto de import cu aproape 15.300 de unitati comercializate, cresterea comparativa cu aceeasi perioada a anului trecut fiind de 12,5%.
Urmatoarea marca, Renault, a consemnat vanzari de aproape 13.000 de unitati, potrivit APIA, in scadere cu 24,4% fata de primele sapte luni din 2007, iar Volkswagen, a treia clasata, a scazut cu 4% la 12.200 de unitati, arata datele aceleiasi surse. "Motorul vanzarilor, ca si in anii trecuti, a fost modelul Octavia 2, urmat de Fabia si Octavia Tour", a completat Rusu. Pentru anii urmatori Rusu estimeaza cresteri din ce in ce mai mici pentru marca ceha, urmand ca ritmul de apreciere al vanzarilor sa fie corelat cu cel al pietei, iar cota de piata sa se mentina la 8-8,5%. El a adaugat ca mixul de vanzari al Skoda s-a modificat in ultimele luni, cu cereri tot mai mari pentru versiunile de motorizare pe benzina. "Dieselul se cere in continuare, dar a aparut o miscare spre motoarele cu alimentare pe benzina, cea mai pregnanta schimbare fiind la modelul Octavia Tour", a spus Rusu.
La finalul lunii octombrie Skoda urmeaza sa lanseze pe piata locala noua limuzina Superb, tinta de vanzari pentru primul an de comercializare fiind de circa 800 de unitati. Pretul nu a fost comunicat, dar in Germania, Superb se comercializeaza la un pret de pornire de circa 22.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO