Companii

Vanzarile directe cresc aici mai repede decat media europeana

22.09.2004, 00:00 33

Piata vanzarilor directe din tarile din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania, creste mai repede decat media europeana, au declarat reprezentantii Federatiei Europene de Vanzari Directe (FEDSA).
"Cifra de afaceri totala a companiilor cu vanzari directe din Europa a crescut anul trecut cu 13%, iar in Europa Centrala si de Est a cresterea a fost peste medie. In Romania, piata va cunoaste o siguranta o crestere semnificativa in urmatorii ani", a spus Philippe Daley, presedintele asociatiei de profil din Franta.
Vanzarile directe (care nu se fac in magazine ci de la persoana la persoana) au luat o amploare foarte mare in Occident, in tari precum Franta, Germania sau Marea Britanie fiind de circa 3 miliarde de dolari pe an.
"Tot mai multe companii se orienteaza catre acest canal de distributie. In Marea Britanie, spre exemplu, chiar si serviciile de telecomunicatii sau chiar gazele sunt vandute prin acest sistem", a mai spus Dailey. La nivel mondial, piata a fost anul trecut de circa 90 de miliarde de dolari.
Piata vanzarilor directe din Romania este estimata la peste 100 de milioane de dolari, iar numarul de persoane implicate este de peste 200.000. In Romania sunt la ora actuala peste 30 de companii de vanzari directe, intre care cele mai importante fiind Avon, Amway, Capra Nera, Golden Neo-Life Diamite si Tupperware, companii reunite in Asociatia Companiilor de Vanzari Directe (ACVD), afiliata la FEDSA.
georgiana.stavarache@zf.ro




Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO