Companii

Vanzarile de masini Renault le-au depasit in premiera pe cele de Daewoo

12.04.2001, 00:00 22


Piata auto din Romania se intoarce la normalitate, un semn in acest sens fiind cresterea vanzarilor de autovehicule cu 24% in primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar la autoturisme cresterea a fost de 27%, a declarat ieri Dan Vardie, secretar general al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Cea mai spectaculoasa evolutie au inregistrat-o importurile de autovehicule noi (crestere de 79% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut) si care au ajuns sa reprezinte aproape 30% din piata romaneasca de autovehicule noi, dupa ce anul trecut ponderea acestora era sub un sfert.

Cele mai vandute marci de import au continuat sa fie Renault, Volkswagen, Skoda si Peugeot, iar in luna martie pentru prima data vanzarile de automobile Renault au depasit vanzarile Daewoo.

Productia autohtona de automobile a scazut insa in primele trei luni ale acestui an cu 22,4% comparativ cu perioada similara a anului trecut, pana la aproape 16.000 de autovehicule, iar numarul de automobile produse a scazut cu 25,4%.

Productia la Dacia a scazut cu 28%, la Daewoo cu 16%, iar Aro a ajuns sa produca doar 296 de autoturisme, mai putin cu 30%. Vanzarile producatorilor autohtoni au inregistrat evolutii contradictorii.

Astfel, daca vanzarile Dacia au crescut in priul trimestru cu 41%, cele ale Daewoo si Aro au scazut cu 52,5% si respectiv 62,6%.

O crestere importanta au cunoscut-o si automobilele Diesel, care au ajuns sa reprezinte aproape jumatate (47%) din numarul total de autoturisme importate, si 14% din intreaga piata auto.

O explicatie in acest sens este, potrivit reprezentantilor APIA, lipsa unei oferte corespunzatoare din partea producatorilor autohtoni.

Pentru urmatoarea perioada reprezentantii APIA estimeaza o crestere mai accentuata, astfel ca la sfarsitul anului volumul total al vanzarilor va fi de 105.000 de autovehicule noi, dincare 82000 autoturisme


Atac la stocurile de automobile: productia scade, vanzarile cresc


Trendul pietei auto s-a inversat. Pana acum, crestea productia si scadeau vanzarile. Dupa ce s-au pomenit cu stocuri, producatorii autohtoni au rarit masinile pe banda si s-au concentrat pe departamentele de vanzari. In aceste conditii, cresc vanzarile si scade productia.

Productia de autovehicule in primul trimestru a inregistrat o scadere substantiala in raport cu productia din primul trimestru 2000. Dacia a produs cu 28% mai putine autoturisme decat in primul tirmestru din 2000, dar un numar aproape egal de utilitare usoare.

Daewoo a produs cu 16% mai putine autovehicule, iar aproape jumatate din acestea au mers la export. ARO a fost cel mai afectat, producand numai 296 autovehicule (autoturisme plus comerciale), ceea ce reprezinta o scadere de peste 30%, iar la Roman productia a scazut cu 35%.

Vanzarile pe piata interna au cunoscut insa, o crestere de 24% fata de primul trimestru din 2000, iar la autoturisme cresterea fiind chiar de 27%.

In privinta vanzarile de autovehicule romanesti, acestea sunt cu aproape 10% mai mari decat in primul trimestru din 2000 dar cu 15% sub media trimestriala a anului trecut.

La Dacia s-a inregistrat un revirement fata de trimestrul I de anul trecut, vanzarile primului trimestru atingand aproape 12000 de bucati (autoturisme plus comerciale), din care vanzarile modelului SuperNova au reprezentat aproape jumatatecomparativ cu 15% cat realiza vechea Nova in 2000.

Daewoo a inregistrat o scadere importanta a vanzarilor. Astfel, in primul trimestru al anului acesta vanzarile au cazut 52% fata de aceeasi perioada din 2000 si cu 55% fata de media trimestriala a anului trecut. Singurul model care se vinde in continuare bine este Tico (care a inregistrat chiar o crestere).

ARO a vandut numai 175 de autovehicule (autoturisme plus comerciale) in primul trimestru, jumatate fata de media trimestriala a anului trecut.

Vanzarile autovehiculelor de import au mers cel mai vine in primele trei luni ale acestui an, inregistrand o crestere cu 79%, mentinandu-se insa sub nivelul record din ultimul trimestru al anului. Importurile au reprezentat in primul trimestru din 2001 aproape 30% din piata autovehiculelor noi.

Luna martie, a fost potrivit reprezentantilor APIA, prima in care vanzarile de autovehicule Renault au depasit pe cele ale Daewoo (525 autovehicule Renault fata de 495 Daewoo).

Cele mai vandute marci au fost Renault (1217 automobile), Volkswagen (746), Skoda (599) si Peugeot (331), iar printre modelele cele mai vandute s-au situat Reanult Megane (688de automobile), Renault Clio (446 de automobile) Skoda Octavia (307 automobile) Volkswagwn Passat (275) si Peugeot 206 (176).

Autoturismele de teren din import au avut o scadere cu 8% in trimestrul I al acestui an.

O crestere importanta au cunoscut-o si autoturismele diesel, o crestere peste media cresterii autoturismelor din import. Ele au ajuns sa reprezinte 47% din totalul autoturismelor din import, fata de 38% in trimestrul I 2000 sau 26% pe ansamblul anului 1999. In continuare autoturismele diesel nu reprezinta decat 14% din piata.

Reprezentantii APIA sunt de parere ca evolutia exporturilor este in continuare complet imprevizibila. In primul trimestru al acestui an acestea au inregistrat o mica scadere fata de trimestrul I 2000 si se afla sub media trimestriala de anul trecut.

In prezent 94% din exporturi sunt acoperite in prezent de Daewoo, deoarece Dacia nu a demarat inca exportul de SuperNova.

Pentru restul anului reprezentantii APIA estimeaza o crestere mai accentuata a pietei auto, astfel ca la sfarsitul anului volumul total preconizt al vanzarilor va fi de 105.000 de autovehicule noi, dincare 82000 autoturisme


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO