Companii

Vânzările de maşini de lux s-au dublat la cinci luni

Bentley Continental Flying Spur are un preţ de peste 200.000 de euro

Bentley Continental Flying Spur are un preţ de peste 200.000 de euro

05.07.2010, 00:00 31

Vânzările de maşini de peste 100.000 de euro au înregistrat ocreştere "explozivă" în primele cinci luni ale acestui an, în ciudasituaţiei economice actuale dificile, când piaţa auto continuădeclinul de peste 30%.

Dacă în intervalul ianuarie-mai din 2009 s-au înmatriculat 23 deunităţi, în aceeaşi perioadă din 2010 s-au înregistrat peste 40 deautomobile de lux, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permiseşi Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV).

Dublarea vânzărilor de maşini de lux, din care aproape jumătatereprezintă modele Ferrari de peste 200.000 de euro, reprezintă oconsecinţă a relaxării uşoare a normelor de finanţare în primeleluni ale acestui an, potrivit jucătorilor din piaţă.

"Apetitul de consum al clientului nu a crescut în acest an. Celmult putem spune că s-a obişnuit cu actuala criză economică. Anultrecut în primele luni finanţarea era blocată, nu se ofereaucredite sau leasing pentru nicio maşină de lux. Acum tot nu putemspune că merge creditarea, dar nu mai este blocată", a spus AdrianPascu, brand manager pentru Porsche, Bentley şi Lamborghini încadrul Porsche România.

Wenzel Weber, directorul general al Automobile Bavaria, companiecontrolată de omul de afaceri Michael Schmidt şi cel mai maredealer BMW de pe piaţa locală, se aşteaptă ca revenirea economicăsă fie anunţată întâi de segmentul superior al pieţei, unde îngeneral achiziţiile sunt realizate de către persoane juridice.

"Când oamenii de afaceri văd că obţin un câştig, vin să-şicumpere o maşină, ca răsplată pentru munca depusă", a spus WenzelWeber.

În ceea ce priveşte segmentul inferior al pieţei, de 10-20 demii de euro, clienţii sunt în general persoane fizice care sunt maireticente în ceea ce priveşte achiziţia unei maşini, mai ales încontextul în care nu au primit nicio mărire de salariu de 1-2 anişi au de achitat un credit. Odată ce mediul de business îşi vareveni, iar oamenii vor avea o creştere a veniturilor, abia atuncise va vedea o îmbunătăţire a acestui segment, în opiniadirectorului Automobile Bavaria.

Chiar şi aşa, jucătorii din piaţă văd un rezultat mai slab în adoua jumătate a acestui an, când noile măsuri de austeritate aleExecutivului vor avea un impact direct sau indirect asupra mediuluide afaceri de pe piaţa locală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels