Companii

Vânzările de mărci private au crescut cu 18% în primul trimestru din 2023, mult mai rapid decât brandurile consacrate şi decât inflaţia

Vânzările de mărci private au crescut cu 18% în...

Autor: Cristina Roşca

14.06.2023, 00:07 415

Scumpirile pe bandă rulantă îi îndreaptă tot mai mult pe români către mărci private, produse care au preţuri cu până la 30% mai mici decât cele ale produselor de brand.

Mărcile private, adică „brandurile“ dezvoltate de retaileri, au ajuns să mănânce 27% din piaţa de bunuri de larg consum, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă GfK şi aferente primului trimestru din 2023.

Vânzările de astfel de produse au crescut cu 18% în T1/2023 versus aceeaşi perioadă din anul anterior, în timp ce în cazul articolelor de brand avansul a fost de 12%. Tocmai această diferenţă - care indică apetitul românilor pentru mărci private - a făcut ca în doar un an cota de piaţă a unor mărci precum Pilos (Lidl), K-Classic (Kaufland), Hanul Boieresc (Penny) şi Carrefour să crească de la 26% la peste 27%.

Românii cumpără bunuri de larg consum în valoare de circa 22-25 mld. euro anual, respectiv circa 5,5-6 mld. euro per trimestru. La o cotă de piaţă de 27% a mărcilor private în piaţa de FMCG (excluzând categoria fresh food), vânzările de astfel de bunuri pot fi estimate la 1-1,5 mld. euro per trimestru şi 4-6 mld. euro pe an, coform calculelor ZF. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO