Companii

Vânzările de detergent se îndreaptă spre pragul de 2 miliarde de lei după o creştere de 33% în trei ani. În 2022, piaţa a crescut cu 13,8% versus 2021, dar avansul a fost susţinut doar de scumpiri.

Vânzările de detergent se îndreaptă spre pragul de 2...

Autor: Cristina Roşca

12.07.2023, 00:07 561

Brandul Ariel „curăţă“ singur 41% din piaţa de detergent de rufe, care se apropie rapid de 2 mld. lei. Anul trecut, vânzările de detergent au crescut cu 13,8% versus 2021, un ritm mai alert decât în anii anteriori, însă avansul a venit şi în contextul unei inflaţii record. Între 2019 şi 2022, piaţa şi-a majorat valoarea cu o treime, arată calculele ZF pe baza datelor Euromonitor.

„Vânzările de detergent de rufe în România au crescut puternic în valoare în 2022, dar în volume a existat o mică scădere versus cei doi ani anteriori“, spun analiştii de la Euromonitor, semn că de fapt creşterea a venit doar din scumpiri. Chiar şi aşa, declinul în volum nu a fost unul mare, românii cumpărând produse moderne, precum capsule sau detergent lichid, arată aceeaşi sursă. „Consumatorii devin mai sofisticaţi şi caută produse specializate.“ Până în 2021, inclusiv, piaţa creştea mai ales pe fondul unui apetit de consum crescut ca urmare a unei puteri de cumpărare mai mari. De anul trecut însă, de când inflaţia a ajuns la un nivel record, lucrurile sunt în schimbare, iar consumatorii sunt tot mai prudenţi în achiziţii.

Cinci branduri domină clar această piaţă, Ariel, Dero, Persil, Savex şi Lenor având împreună o cotă de piaţă cumulată de aproape 86%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO