Companii

Vanzari in crestere usoara la Murfatlar, dar sub buget

17.05.2010, 23:38 26

"Din punct de vedere cantitativ, cresterea a fost de 5% fata de2009. Suntem putin peste anul trecut, dar sub ce ne-am propuspentru aceasta perioada", a spus Daniel Negrescu, brand manager alMurfatlar.

Compania a finalizat anul 2009 cu o cifra de afaceri de 119,76mil. lei (28,3 mil. euro), iar pentru acest an bugetul a foststabilit la 136 mil. lei (32 mil. euro). La nivelul profitului,rezultatul net a fost de 0,7 mil. lei in 2009 (0,16 mil. euro), intimp ce in acest an targetul este de 0,98 mil. lei (0,23 mil.euro).

"In conditiile unor investitii pe care vrem sa le ducem la bunsfarsit conform planului, marjele de profit au de suferit", amentionat Negrescu.

In legatura cu factorii care au influentat compania la inceputulacestui an, el a spus ca in aceasta categorie intra "situatiaeconomica in care veniturile scad din ce in ce mai dramatic",blocajul financiar, recuperarea banilor din piata, lipsa finantariisi pierderile cauzate de falimentele tot mai dese siimposibilitatea recuperarii creantelor.

"Primele luni ale anului 2010 nu au fost cele mai bune, deoarecetrendul descrescator din 2009 si-a continuat evolutia si in aceastaperioada. Mai mult decat atat, varful de consum de Paste a fost maimic ca de obicei mai ales din cauza faptului ca a picat foartedevreme".

Piata vinului, estimata la circa 450 mil. euro, a resimtit anultrecut scaderea puterii de cumparare trend care se estimeaza ca seva accentua in 2010. Principalii jucatori din industrie sunt deparere ca in 2009 piata a avut o scadere de aproximativ 10%.

"Consumul de vin si-a continuat trendul de scadere. In primultrimestru piata a scazut cu cel putin 10%, ceea ce este mai gravdecat in 2009. Trendul de scadere se va mentine cel putin si inurmatoarele doua trimestre. Speram la o revenire a consumului abiadin toamna, asta numai in cazul in care nu vor aparea mariri detaxe sau altele din aceeasi categorie", a mai spus reprezentantulMurfatlar.

La inceputul acestui an, Vinoteca Murfatlar, ce numara 438.922de sticle de vin, a fost evaluata la 10,3 mil. euro, potrivitdatelor din Monitorul Oficial. Valoarea acesteia a crescut inultimii trei ani, de la 8,9 mil. euro.

Pe piata vinului Murfatlar concureaza cu Vincon, Cotnari, Recas,Carl Reh.

Producatorii de vin realizeaza aproape 23% din volume prinintermediul retelelor moderne de retail, procent care se mentineconstant in ultimii ani, potrivit datelor firmei de cercetare depiata MEMRB.

Vanzarile prin restaurante au fost de doar 18% in perioadaaugust 2008 - iulie 2009, iar perspectivele de crestere pe acestsegment, unde in pietele dezvoltate se fac cele mai mari rulaje,sunt indepartate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO