Companii

Vanzari cu 50% mai mari la Beauty Shop

05.12.2002, 00:00 31

Lantul de magazine Beauty Shop, franciza apartinand grupului elen Marinopoulos, asteapta vanzari de 5,3 milioane de dolari pe piata romaneasca, cu aproximativ 50% mai mult fata de anul trecut, a declarat Giorgos Bethavas, directorul pentru Romania al grupului elen.
Compania are trei magazine in Romania, doua situate in Bucuresti si unul in Constanta. Anul acesta compania a inaugurat primul magazin de sine statator in Bucuresti, pe bulevardul Magheru, unde investitia a fost de aproximativ 700.000 de dolari.
"Am obtinut aceste rezultate in special datorita preturilor practicate si a publicitatii pe care am facut-o," a spus Bethavas.
Directorul companiei spune ca anul viitor urmeaza sa fie inaugurate alte doua magazine, tot in Bucuresti, cand Bethavas anticipeaza vanzari de 6,3 milioane de dolari.
Cele mai vandute produse sunt parfumurile, care detin aproape jumatate din totalul vanzarilor. Printre marcile comercializate in aceste magazine se numara Clinique, Estee Lauder, Dior, Lancome, Shisheido si Clarins.
Pentru Marks & Spencer, Bethavas anticipa vanzari de aproximativ 2,2 milioane de dolari, reprezentand o crestere de 20% fata de anul trecut.
Incepand cu aceasta luna, compania a lansat carduri de fidelitate pentru clientii ambelor magazine, iar pana in acest moment vanzarile de carduri sunt de 10.000 de dolari pentru Marks & Spencer si 15.000 de dolari pentru Beauty Shop.
"Am lansat aceste carduri pentru ca ele exista in toata lumea si ne da posibilitatea sa oferim cadouri," a spus Bethavas. "Romanii inca nu au aflat de ea, este deocamdata doar o incercare", a adaugat el.
O serie de companii din industria bancara, a telecomunicatiilor, dar si institutii de stat au achizitionat astfel de carduri. Tot in vederea fidelizarii clientilor, compania a lansat pentru ambele magazine o oferta promotionala cu ocazia sarbatorilor de iarna, constand intr-o sticla de vin pentru cumparaturi mai mari de doua milioane de dolari si o sticla de sampanie pentru cumparaturi mai mari de trei milioane de dolari.
Anul trecut, numarul de clienti ai Beauty Shop a fost de 100.000, iar la Marks & Spencer de 60.000. Anul acesta, numarul de clienti ai companiei va fi cu 30% mai mare, adica 130.000 pentru Beauty Shop si 80.000 pentru Marks&Spencer.
Grupul elen Marinopoulos activeaza in domeniul farmaceutic, detine retelele de magazine Beauty Shop (cosmetice), Marks & Spencer (imbracaminte- grupul detine franciza pentru zona balcanica), supermarketuri (sub marcile Marinopoulos si hyper-Marinopoulos). Grupul detine societati mixte cu compania franceza Carrefour si cu lantul spaniol de supermarketuri DIA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO