Companii

Valoarea "greilor" din piata auto trece de 2 mld. euro

29.11.2007, 16:07 17

Trei dintre companiile din industria auto din Romania au intrat in acest an in Top 100 Cele mai Valoroase Companii, realizat de de ZF in parteneriat cu casa de investitii Capital Partners.
Producatorul Automobile Dacia si importatorii Porsche Romania si Renault - Nissan Romania sunt in aceasta ordine cele trei companii care s-au incadrat in criteriile de selectie pentru Top 100 Cele mai Valoroase Companii si care impreuna acumuleaza o valoare de piata de aproape 2 mld. euro.
Automobile Dacia, cea mai profitabila companie din grupul Renault, a fost evaluata la 1.200 mil. euro, cu 74,4% mai mult decat in 2006, valoarea sa crescand cu mai mult de 500 de milioane de euro. Aprecierea valorii de piata se datoreaza unei rate de crestere a profitului net de 26,5% si a unei marje operationale de 6,8%, care a adus in 2006 un profit de 100,6 mil. euro constructorului de la Mioveni.
Automobile Dacia a avansat in acest an 12 pozitii, pana pe locul 16 in Top 100 Cele mai Valoroase 100 de Companii, si a fost desemnata "Compania cu cel mai mare impact in economie" pentru anul 2006.
Porsche Romania, a doua companie din piata auto interna si cel mai mare importator de automobile, a fost evaluata in acest an la 555 de milioane de euro, cu 10% mai mult decat in 2006, principalele criterii luate in considerare fiind marja de profit de 8,3% si rata de crestere de 26,8% a profitului net.
Importatorul marcilor Volkswagen, Audi, Seat, Skoda si Porsche, care a inregistrat o cifra de afaceri de 750 mil. euro in 2006, ar putea intra in acest an in clubul miliardarilor in euro. Si asta socotind numai vanzarile de automobile, reestimate in aceasta toamna la 53.000 de unitati.
Renault Nissan Romania, cea de-a treia companie din piata auto, clasata pe locul 88 in randul primelor "100 Cele mai Valoroase Companii" din Romania, a fost evaluata de casa de investitii Capital Partners la 240 de milioane de euro, in conditiile in care cifra de afaceri inregistrata in 2006 a fost de 311 mil. euro, marja de profit net a ajuns la 11,9%, iar rata de crestere a profitului net a fost de 88,8%. Potrivit unor estimari ale ZF, cifra de afaceri a importatorului cu o retea de 61 de dealeri va trece in acest an de 500 de milioane de euro.

Companiile din industria componentelor auto. Cele doua companii din industria automotive incluse in clasament detin o valoare de piata cumulata de 505 milioane de euro si ambele provin din aceeasi industrie, cea a anvelopelor.
Producatorul francez Michelin a fost clasat pe pozitia 83 si evaluat la 260 de milioane de euro, chiar daca a inregistrat o marja de profit de 0,6% in 2006. Anul trecut a coincis cu trecerea pe profit a activitatilor producatorului de anvelope si a depasirii unei cifre de afaceri de 300 de milioane de euro.
Pentru mentinerea rezultatelor si pentru a depasi un nivel de productie de 4 milioane de anvelope in 2007, Michelin a derulat in acest un program de investitii de 30 de milioane de euro, nivel ce va fi mentinut, potrivit reprezentantilor companiei, si in urmatorii ani.
Continental, producatorul german de anvelope instalat la Timisoara, a inregistrat in 2006 o scadere de 18% a valorii de piata, pana la 245 de milioane de euro, in conditiile in care rata de crestere a profitului net a fost de minus 41%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO