Companii

Unilever a trecut pe pierdere, deşi în noiembrie vedea încă profit pentru 2009

În noiembrie anul trecut, la trei luni de la numirea sa la conducerea USCE, belgianul Marc Desenfans prognoza un an 2009 profitabil pentru companie

În noiembrie anul trecut, la trei luni de la numirea sa la conducerea USCE, belgianul Marc Desenfans prognoza un an 2009 profitabil pentru companie

21.06.2010, 23:37 106

Unilever South Central Europe, compania care coordonează dinBucureşti operaţiunile producătorului Dero şi Dove pe opt pieţe dinBalcani, a trecut pe pierdere în 2009, primul an în care afacerilesale în euro au intrat pe un trend descendent, potrivit datelor dinbilanţul companiei.

Subsidiaralocală a gigantului anglo-olandez din industria bunurilor de largconsum a raportat pe 2009 o cifră de afaceri de 750 mil. lei (177mil. euro) şi o pierdere de 12,6 mil. lei (3 mil. euro), încondiţiile în care în 2008 realizase un profit de 3,4 mil. lei (0,9mil. euro).

Rezultatele financiare ale USCE (Unilever South Central Europe)s-au erodat încă din 2008 - an în care compania a raportat unprofit de aproape zece ori mai mic decât valoarea din 2007.

Într-un interviu acordat ZF în noiembrie anul trecut însă, latrei luni de la numirea sa la conducerea USCE, belgianul MarcDesenfans prognoza un an 2009 profitabil pentru companie. Managerulde origine belgiană a venit în România anul trecut, la câteva lunide la plecarea Alexandrei Gătej din compania pe care a condus-otimp de patru ani. Gătej a coordonat şi consolidarea operaţiunilorlocale de producţie ale Unilever într-o singură locaţie - peplatforma din Ploieşti - proiect finalizat în 2007 după închidereaa două fabrici din Târgu Mureş şi Otopeni cu 130 de angajaţi,scopul acestuia fiind eficientizarea businessului USCE.

În ultimii doi ani, compania a relocat la Ploieşti mai multelinii de producţie a margarinei din Bulgaria şi Cehia, după ce afinalizat investiţii de circa 4 mil. euro în construirea uneifabrici de produse alimentare lângă cea de detergenţi preluate dela stat în 1995. În prezent, circa 75% din rulajele USCE serealizează pe piaţa din România, compania având aproximativ 600 deangajaţi la nivel local. Afacerile în lei ale USCE au crescut anultrecut cu 6% faţă de 2008, însă au înregistrat un declin în euro decirca 9% din cauza deprecierii monedei locale în raport cu ceaeuropeană.

Creşterea rulajelor în lei ar fi putut veni din integrareaîngheţatelor Algida şi Napoca în portofoliul local al Unilever,ţinând cont că 2009 a fost primul an de operare al Unilever pepiaţa de profil din România.

Vânzările diviziei de îngheţată la nivel local pot fi estimatela peste 10-15 mil. euro pe baza datelor din piaţă, compania avândla finele verii 2009 o cotă de 14%.

Reprezentanţii USCE nu au transmis comentarii pentru acestarticol până la închiderea ediţiei.

Unilever, cu afaceri de 40 mld. euro la nivel global, deţine lanivel local şi compania Unilever România, cu activităţi deproducţie. Aceasta a realizat în 2008 afaceri de 13 mil. euro şi unprofit net de 1,1 mil. euro cu circa 300 de angajaţi, potrivitultimelor raportări ale producătorului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO