Companii

Unicornul din moda românească. Grupul polonez LPP şi-a bugetat afaceri de 1,7 mld. lei în 2022, de două ori mai mari faţă de 2021, când businessul aproape s-a dublat

Alina Bistreanu, director general al LPP România: Principalul nostru proiect de investiţii pe piaţa locală rămâne dezvoltarea reţelei omnichannel, care vizează continuarea expansiunii brandurilor noastre prin magazine fizice, dar şi în mediul online.

Alina Bistreanu, director general al LPP România: Principalul nostru proiect de investiţii pe piaţa locală rămâne dezvoltarea reţelei omnichannel, care vizează continuarea expansiunii brandurilor noastre prin magazine fizice, dar şi în mediul online.

Autor: Cristina Roşca

24.06.2022, 19:00 255

♦ Retailerul polonez de modă LPP avea în România la finalul anului trecut 101 magazine sub cinci branduri, este vorba despre Reserved, Cropp, Mohito, House şi Sinsay ♦ Acesta din urmă este brandul cel mai extins, cu aproape 50 de unităţi ♦ România este, după rezultatele din 2021, a patra cea mai importantă piaţă pentru grup, după Polonia, Rusia şi Ucraina ♦ Ţinând cont de situaţia geopolitică, datele pe 2022 ar putea arăta diferit.

Grupul LPP, activ în moda mass market, este jucătorul cu cea mai rapidă creştere a businessului de pe piaţa de profil din România în ultimii ani. Spre exemplu, anul trecut cifra de afaceri s-a oprit la 925 mil. lei după un avans de 80,7%. Acest ritm este ceva normal pentru companie deja din 2015, singura excepţie fiind primul an de pandemie, 2020, când vânzările retailerului au crescut cu „doar“ 23%, pe o piaţă în declin puternic.

Mai mult decât atât, avansul galopant este estimat să continue şi în 2022, când polonezii şi-au bugetat pentru România afaceri de peste 1,7 mld. lei, rezultat ce îi apropie de liderul Pepco, un discounter din aceeaşi ţară, Polonia. După rezultatele de anul trecut, LPP a urcat pe podiumul modei locale, depăşind H&M. Primul loc este ocupat de Pepco, iar pe al doilea se află gigantul spaniol Inditex, proprietarul Zara, conform estimărilor ZF, dat fiind că acesta din urmă nu şi-a publicat încă rezultatele financiare pe România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO