Ultima lună a fost marcată de două ştiri importante pentru comerţul tradiţional local, prima viza renunţarea grupului Agricola Bacău la divizia de retail propriu, iar cea de-a doua este cea privind discuţiile dintre Mega Image şi grupul vâlcean Zanfir, gigantul belgiano-olandez având în plan să preia reţeaua locală de magazine.
Cele două mutări confirmă astfel o direcţie de mers a comerţului alimentar local, împărţit între jucătorii străini şi cei locali. Mai exact, comerţul modern este terenul de „joacă“ a zece reţele internaţionale care au împreună 2.500 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate modernă, discount şi cash & carry şi afaceri cumulate de 11 mld. euro. La polul opus se află 60.000-70.000 de mici comercianţi locali care au afaceri de circa 9 mld. euro, potrivit celor mai recente date statistice. Ponderea comerţului tradiţional scade an de an, ajungând la circa 40% astăzi, la fel şi numărul de magazine care fie trag obloanele, fie acceptă să intre sub umbrela unei reţele internaţionale. Aceste preluări nu sunt o noutate pe piaţa din România, „rechinii“ internaţionali precum Carrefour, Mega Image, Auchan sau Profi făcând de-a lungul anilor mai multe achiziţii de reţele locale. Aceste achiziţii asigură lanţurilor străine pe de-o parte poziţii bune în anumite pieţe şi pe de altă parte le asigură o cotă de piaţă mai mare.