Companii

Ultima şansă pentru retaileri de a-şi rotunji veniturile: Decembrie a început "un pic mai bine"

Ultima şansă pentru retaileri de a-şi rotunji veniturile: Decembrie a început "un pic mai bine"

Autor: Cristina Rosca

10.12.2011, 10:13 523

Luni 5 decembrie, ora 20:00. La magazinul Kaufland din Colentina nu mai sunt coşuri libere, iar la raioanele de fructe, dulciuri şi jucării nu este loc de trecere. Mai mult, la fiecare dintre cele câteva zeci de case coada depăşeşte cinci persoane. Acesta este primul semn că a început luna decembrie.

Pentru retaileri decembrie este ultima şansă de a-şi rotunji veniturile, iar în condiţiile în care consumul a avut un trend descendent în primele luni din an, importanţa lui decembrie este chiar mai mare.

10% din venituri în decembrie

Philippe Lejeune, cel care conduce de circa un deceniu retailerul belgiano-francez Cora, spune că vânzările din luna decembrie reprezintă 10% din totalul vânzărilor anuale.

În condiţiile în care anul trecut afacerile companiei au fost de 327,8 mil. euro, iar estimările pentru acest an sunt de uşoară creştere, în decembrie vânzările urmează să se situeze între 33 şi 35 mil. euro, potrivit calculelor ZF. Calculele ZF au la bază cifra de afaceri de anul trecut, estimarea pentru acest an şi ponderea vânzărilor din decembrie.

El mai spune că în ultima lună din an cei mai mulţi români cumpără jucării şi mâncare, iar între alimente ciocolata este cel mai bine vândut produs.

În weekendul 2-4 decembrie, cel de dinaintea sărbătorii populare de Moş Nicolae, în magazinul Cora din centrul comercial Sun Plaza cel mai bine vândute jucării în volum au fost figurinele Spinners (titirezi), jocurile beyblade titirezi şi jucăriile de pluş. Preţurile acestora variază între 8 şi 55 de lei. În ceea ce priveşte vânzările în valoare, în top s-au aflat păpuşile Maria şi Cicciobello şi setul pentru şcoală Nenuco, fiecare cu un preţ de 200 de lei. Jucăriile sunt însă doar unul dintre cele mai vândute produse din luna decembrie.

"Per ansamblu, în primele patru zile din decembrie vânzările din magazinul Sun Plaza au crescut cu 37% faţă de perioada similară a anului trecut", spun reprezentanţii Cora România, care deţine opt magazine pe piaţa locală.

Vânzări mai slabe

În cazul retailerului de tip discount Lidl, cel mai bine vândute produse au fost alimentele. "Lidl este comerciant de produse alimentare, de aceea clienţii noştri au fost interesaţi în această perioadă premergătoare sărbătorilor de iarnă în principal de alimente."

Reprezentanţii retailerului german, care deţine 129 de magazine pe piaţa locală, spun însă că în oferta din magazinele companiei s-au regăsit şi jucării. Cele mai frecvente cumpărături au fost seturile de maşinute, colecţia de jocuri puzzle şi Cartea 365 poveşti de noapte bună.

"În ceea ce priveşte dulciurile care se vor regăsi în cizmuliţele copiilor menţionăm calendarele de Crăciun cu ciocolată şi bomboanele gumate, diverse sortimente şi gramaje."

Retailerul german Lidl a preluat în 2010 de la grupul Tengelmann reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria.

La fel ca în cazul Lidl, şi în cazul lanţului de supermarketuri de proximitate Profi cel mai bine vândute sunt alimentele. "Per ansamblu însă vânzările în primele zile din decembrie au evoluat mai puţin bine decât anul trecut", spun reprezentanţii Profi.

Jucăriile, la loc de cinste

Pentru francezii de la Carrefour "vânzările din primele zile din decembrie s-au situat la nivelul celor de anul trecut", spune Andreea Mihai, directorul de marketing al retailerului.

Cu afaceri de peste 1 mld. euro anul trecut, compania este prezentă pe piaţa locală cu 70 de magazine pe segmentele hipermarketurilor, supermarketurilor şi magazinelor de proximitate.

Odată cu venirea sărbătorilor, francezii s-au pregătit cu un catalog special de jucării.

"În această perioadă am avut zilnic, între orele 20.00 şi 24.00, promoţii la jucării. Preţurile au fost reduse cu 25%, chiar şi pentru articolele care erau deja în promoţie. Noi de obicei facem promoţii exact pe ce îi interesează cel mai mult pe clienţii noştri într-o anumită perioadă, iar în acest caz este vorba de jucării", mai spune Andreea Mihai.

În primele zile din decembrie cel mai bine vândute jucării în volum au fost pluşurile de 90 de centimetri (39,9 lei), maşinuţa RC 1:16 F F Street (44,9lei), Beyblade standard (32,9lei), elicopterul telecomandat (49,9lei) şi Laptop Power Premier (44,9lei). Preţul mediu al jucăriilor vândute în această perioadă a fost de 37 de lei.

La fel ca rivalii de la Carrefour, germanii de la real,- au mizat în decembrie pe jucării.

"Anul acesta a fost acordată o atenţie deosebită jucăriilor, cărora le-a fost alocat un spaţiu generos. Mai mult, sortimentul a fost construit astfel încât să răspundă tuturor necesităţilor indiferent de bugetul alocat", spune Mirela Surghie, head of media la real,-.

Ea mai spune că în general în luna decembrie părinţii alocă un buget mai mare pentru jucării decât în celelalte perioade ale anului, cu toate acestea sunt căutate articole pe diferite paliere de preţ, în funcţie de buget.

"La capitolul jucării cele mai căutate sunt păpuşile, seturile cu bebeluşi şi păpuşi cu diferite accesorii, pluşurile, roboţii, eroii şi figurinele din desenele animate. Foarte mare căutare au avut în primele zile din decembrie şi dulciurile."

Vânzările din luna decembrie reprezintă 10% din totalul vânzărilor anuale ale Cora, adică între33 şi 35 mil. euro,potrivit calculelor ZF.

În cazul unor retalileri precum Lidl sau Profi cel mai bine vândute în această perioadă sunt alimentele

Pentru alţi retaileri precum Cora cele mai mari vânzări sunt la jucării

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO