Companii

Tymbark, 15% din segmentul still drinks

16.04.2008, 15:10 72

Producatorul sucurilor Tymbark vizeaza o cota de piata de 15% in acest an pe segmentul still drinks (bauturi racoritoare plate cu continut de fruct sub 25%). Recent, compania Tymbark Maspex a intrat cu brandul Tedi pe acest segment, lansand un produs destinat copiilor cu varsta intre 4 si 14 ani. Sucurile pentru copii reprezinta un segment de nisa pe piata locala.
"Bugetul rate-card pentru campania Tedi Play (produs destinat copiilor - n. red.) este 1,6 milioane euro, in care sunt incluse campania TV, outdoor si promovarea in presa scrisa", au declarat reprezentantii Tymbark Maspex.
Compania a intrat pe segmentul still drinks anul trecut, cand a lansat produsele Tymbark Cool. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen, Tymbark Cool figura anul trecut printre cele mai vandute cinci branduri in retail pe segmentul still drinks. In fruntea clasamentului se aflau Cappy, produs din portofoliul Coca-Cola, Prigat, imbuteliat de Pepsi Americas Romania, si Giusto, sucurile plate produse de Romaqua.
Sucurile plate cu continut redus de fruct s-au numarat, in 2007, printre segmentele cu cele mai mari cresteri de vanzari pe piata bauturilor racoritoare, inregistrand un ritm de circa 50%. Segmentul still drinks reprezinta aproximativ 80% din piata bauturilor racoritoare necarbonatate, potrivit estimarilor recente. Un factor important de crestere a consumului de sucuri plate il constituie sezonul de vara, care devine din ce in ce mai calduros.
In total, investitiile companiei Tymbark Maspex pe partea de productie pentru lansarea bauturilor racoritoare necarbonatate la PET s-au ridicat la aproximativ 7 mil. euro, potrivit datelor furnizate anul trecut. Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 60 mil. euro.
Grupul polonez Maspex activeaza pe piata romaneasca cu toate cele trei divizii ale sale: produse instant, sucuri si paste fainoase. Subsidiara locala a inceput productia de sucuri in anul 2001, dupa ce a preluat o fosta fabrica de conserve din Valenii de Munte (judetul Prahova). In aceeasi locatie, care a atras pana acum investitii din partea grupului de 32 mil. euro, se fabrica si produsele instant La Festa.
Anul trecut, Maspex a achizitionat un pachet de 80% din actiunile companiei romanesti Arnos, cu activitati de productie a pastelor fainoase. In acest an, Tymbark Maspex Romania va investi 5 mil. euro (valoare rate-card) pentru promovarea brandului Arnos, mizand pe o crestere a vanzarilor de paste fainoase cu 50% fata de 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO