Companii

Turcii care au deschis calea supermarketurilor în malluri rămân cu un singur magazin. Mega Image preia 3 unităţi G’Market

Turcii care au deschis calea supermarketurilor în malluri rămân cu un singur magazin G’Market

Autor: Dana Ciriperu

07.10.2011, 00:04 560

Mega Image, cel mai mare lanţ de superemarketuri din Capitală, mai bifează trei locaţii strategice prin preluarea magazinelor G'Market din mallurile Plaza România şi Bucureşti Mall, respectiv din cartierul Colentina. Prin această mutare, retailerul deţinut de grupul belgian Delhaize îşi face intrarea în centrele comerciale, zonele din Bucureşti cu trafic în creştere.

"Această preluare se potriveşte perfect cu strategia Mega Image de a-şi extinde activitatea în România şi Bucureşti. După aprobarea tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei, cele trei magazine vor fi reorganizate conform sortimentaţiei şi conceputlui Mega Image", a declarat Xavier Piesvaux, directorul general al Mega Image.

Documentaţia privind preluarea magazinelor se află în acest moment la Consiliul Concurenţei pentru aprobare. Până la finalizarea procesului de transfer al activităţii, G'market îşi va continua operaţiunile ca şi până în acest moment.

Primele informaţii privind intenţia acţionarilor G'Market (grupul FIBA din Turcia) de a vinde magazinele din România au apărut la jumătatea lunii august, când acţionarii au spus că "nu au intenţia de a vinde reţeaua". În septembrie, grupul francez Carrefour a anunţat că va deschide un supermarket în spaţiul fostului magazin G'Market din cadrul centrului comercial Iulius Mall din Iaşi. Magazinul din Iulius Mall fusese însă închis de la sfârşitul lunii iulie, spre deosebire de cele trei unităţi din Bucureşti care sunt încă operaţionale. G'Market, prima reţea care a deschis un supermarket în mall, mai rămâne totuşi cu un singur magazin la Iaşi.

În 2010 cifra de afaceri a magazinelor G'Market a fost de 18,7 mil. euro, în scădere cu 35% faţă de anul anterior, respectiv un declin de 68% faţă de 2007, cel mai bun an al companiei.

Achiziţia celor trei magazine G'Market întregeşte politica de preluări a belgienilor de la Mega Image care şi-au mai trecut în portofoliu supermarketurile LaFourmi (2008), dar şi patru unităţi Prodas (2009). Tot despre Mega Image au existat informaţii, neconfirmate oficial însă, că s-ar fi aflat în cursa pentru cumpărarea reţelei Profi, un brand care a trecut însă în portofoliul fondului de investiţii Enterprise Investors.

Mega Image are 94 de magazine, peste 20 dintre acestea fiind inaugurate în acest an. Şi în 2010 belgienii au deschis tot 21 de noi unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO