Companii

Tudor Comaniciu, Delaco: Extinderea distributiei in Hilton si Pizza Hut va contribui la dublarea afacerii

Tudor Comaniciu, Delaco: Extinderea distributiei in Hilton si Pizza Hut va contribui la dublarea afacerii

Tudor Comaniciu, actionarul majoritar al Delaco: In timpul facultatii credeam ca o afacere in industria laptelui este usor de facut si foarte profitabila, dar dupa ce am pornit mi-am dat seama ca lucrurile nu stau chiar asa. Pot spune ca impreuna cu asociatii mei am mai facut inca cinci ani de scoala dupa terminarea facultatii, de aceasta data platita cu banii nostri.

01.11.2007, 16:56 648

Tudor Comaniciu, actionarul majoritar al companiei Delaco, unul dintre principalii producatori de branzeturi de pe piata locala, cu afaceri de aproximativ 17 milioane de euro anul trecut, spune ca dublarea cifrei de afaceri in acest an este sustinuta de extinderea distributiei in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
"Cifra de afaceri pe care o vom inregistra la sfarsitul acestui an este rezultatul mai multor decizii printre care se numara introducerea de produse noi, incheierea parteneriatul cu Zott (producatorul iaurturilor Jogobella - n. red.), investitia in promovare, cresterea si eficientizarea echipei de vanzari, dar si extinderea distributiei pe noi canale comerciale, fiind acum prezenti in HoReCa prin hotelurile Athenee Palace Hilton si Pro Hotels sau lantul de pizzerii Pizza Hut", a declarat Tudor Comaniciu, directorul general si actionarul Delaco.
Reprezentantii companiei estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro, de peste doua ori mai mare comparativ cu anul precedent, cand compania obtinea o cifra de afaceri de aproximativ 60,9 mil. lei (17,3 mil. euro) si un profit net de circa 2 mil. lei (575.000 euro), potrivit informatiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.
Numai din parteneriatul incheiat anul acesta cu producatorul german Zott, Delaco va inregistra vanzari de circa 6 milioane de euro, distributia produselor Jogobella insemnand aproximativ 15% din totalul afacerilor companiei.
Tudor Comaniciu a mentionat ca exista posibilitatea ca in viitorul apropiat sa incheie si alte contracte de distributie, atat cu producatori locali, cat si europeni din industria lactatelor.
"Vom mai incheia contracte si cu alti mari producatori europeni din Germania si Austria, dar si cu producatori romani, companii care nu sunt plasate in top 10", a declarat directorul general al Delaco.
Produsele Delaco sunt realizate atat in Romania, cat si in alte tari, toate fiind ambalate insa in propriile unitati de productie din judetul Brasov.
In prezent, aproximativ 65% din produsele Delaco sunt comercializate prin intermediul lanturilor de magazine internationale, restul de 35% fiind dedicate pietei traditionale. Potrivit agentiei de cercetare a pietei AC Nielsen, majoritatea vanzarilor de cascaval sunt realizate in hiper si supermarketuri, acestea detinand atat din punct de vedere valoric cat si volumic un procentaj de peste 65%.
"Credem ca vom ajunge in acest an sa detinem 4% din piata totala a lactatelor, estimata la un miliard de euro. Un rol important il jucam insa pe piata branzeturilor", a spus Comaniciu.
Consumul local de branzeturi, de doar aproximativ 4 kg pe cap de locuitor anual, este in prezent cu mult sub media europeana, locuitorii tarilor din Europa de Vest consumand in medie 20 kg de branzeturi pe cap de locuitor anual.
Piata cascavalurilor a inregistrat insa pe plan local in perioada iunie-iulie 2006 - aprilie-mai 2007 o crestere de aproximativ 50,7% in volum si de 58,2% in valoare, potrivit studiilor realizate de agentia de cercetare a pietei AC Nielsen.
Delaco este o afacere de familie infiintata in 1996, Tudor Comaniciu detinand in prezent 57% din titlurile companiei, in timp ce fratele sau, Dragos Comaniciu, are 28% din actiuni, iar Victor Vartolomei 15%, acesta fiind directorul economic al companiei.
Compania a pornit in urma cu 11 ani cu doar trei angajati, imediat dupa ce Tudor Comaniciu si-a finalizat studiile in cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucuresti, bazele acestei afaceri fiind chiar tema lucrarii sale pentru diploma de licenta, intitulata "Lansarea produselor Delaco pe piata Brasovului".
"In timpul facultatii credeam ca o afacere in industria laptelui este usor de facut si foarte profitabila, dar dupa ce am pornit mi-am dat seama ca lucrurile nu stau chiar asa, iar munca si determinarea au inlocuit partial lipsa de experienta si de capital. Pot spune ca impreuna cu asociatii mei am mai facut inca cinci ani de scoala dupa terminarea facultatii, de aceasta data platita cu banii nostri", a afirmat actionarul Delaco.
Potrivit reprezentantului Delaco, primii sase jucatori din piata lactatelor (Friesland, Danone, Hochland, LaDorna, Albalact, Covalact) detin peste 30% din piata, ceea ce inseamna ca peste 60% din piata lactatelor este impartita intre sute de mici producatori, de unde si potentialul foarte mare de crestere al acestei piete.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO