Companii

Tuborg extinde cu 30% productia de bere la doza

03.12.2007, 19:47 14

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandurilor de bere Tuborg, Carlsberg si Skol, intentioneaza sa investeasca anul viitor circa 16 mil. euro in extinderea capacitatilor de productie.
"Pentru anul viitor am planificat o investitie care se va ridica la aproximativ 16 milioane de euro si care va fi orientata catre instalarea de noi fermentatoare, dezvoltarea utilitatilor si marirea capacitatii de imbuteliere la doza", a declarat Shachar Shaine, presedinte al URBB.
Potrivit reprezentantilor companiei, capacitatea actuala de imbuteliere la doza reprezinta aproximativ 15% din capacitatea totala de productie a fabricii. "Am atins capacitatea maxima a liniei de imbuteliere a berii la doza, motiv pentru care dorim anul viitor sa extindem cu 30% acest segment", a adaugat Shaine.
Toate brandurile produse local de URBB, respectiv Tuborg, Carlsberg, Skol si Holsten, sunt imbuteliate si la doza.
Berea imbuteliata la doza impreuna cu cea in ambalaj PET reprezinta segmentele de piata cu cele mai mari cresteri din ultimii ani. Berea la doza a detinut anul trecut 8,7% din piata locala a berii, inregistrand vanzari totale in volum de circa 1,5 milioane de hectolitri, in crestere fata de acum doi ani cand acest segment avea doar 7,8 % din piata, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei.
In luna octombrie a acestui an, URBB a finalizat investitii de peste 20 mil. dolari (14,4 mil. euro) pentru a majora capacitatea de productie a fabricii detinute de companie in apropiere de Bucuresti, de la 1,4 mil. hectolitri la 2 mil. hectolitri.
Reprezentantii URBB au anuntat recent ca intentioneaza sa investeasca in urmatorii ani minimum 60 mil. euro pentru a creste capacitatea de productie a companiei pana la 4 milioane de hectolitri anual. Decizia de a investi intr-o alta unitate de productie a fost determinata in principal de faptul ca in aceasta vara vanzarile URBB au fost franate de lipsa capacitatii de productie, pe fondul majorarii pietei cu peste 20% ca urmare a temperaturilor ridicate si a cresterii puterii de cumparare a consumatorilor.
Reprezentantii companiei estimeaza ca URBB va finaliza acest an cu o majorare de 20% a vanzarilor comparativ cu anul precedent, putand atinge astfel la sfarsitul lui 2007 o cifra de afaceri de 100 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO