Companii

Trei din patru antreprenori români exclud scăderea businessului în următorii cinci ani. Cei mai optimişti vorbesc de creşteri agresive

Trei din patru antreprenori români exclud scăderea...

Autor: Dana Ciriperu

06.04.2015, 14:49 288

Aproape 75% dintre afacerile de familie din România au raportat creşteri ale vânzărilor în ultimul an financiar (2014/2015), iar un procent similar mizează pe creşterea businessului şi în următorii cinci ani, potrivit unui studiu realizat de PwC Romania privind evoluţia afacerilor de familie.

Studiul, aflat la a doua ediţie şi intitulat "Afacerile de familie din România - Primul schimb de generaţii" este parte a unei cercetări realizate de PwC la nivel mondial.

”62% dintre respondenţii români se aşteaptă la o creştere constantă a afacerii lor în următorii cinci ani, iar alţi 13% mizează pe o creştere rapidă şi agresivă. Rezultatele sunt asemănătoare cu cele evidenţiate în ediţia precedentă a sondajului”, se arată în studiu.

Dintre antreprenorii din România care se aşteaptă la creşterea vânzărilor, 93%

sunt încrezători că o vor şi obţine (95% global).

Cele mai importante trei provocări din interiorul organizaţiei la care antreprenorii se aşteaptă în următoarele 12 luni sunt atragerea personalului cu abilităţi cheie (49%, în creştere cu 10 puncte procentuale faţă de ediţia anterioară), reorganizarea companiei şi

dezvoltarea afacerii şi a portofoliului de produse.

Circa unul din doi respondenţi din România include în lista provocărilor instabilitatea politică (53%), retenţia angajaţilor cheie (51%) sau nevoia de tehnologie nouă (46%). Aproximativ o treime dintre afacerile de familie (30% în România, 36% global) consideră

planificarea succesiunii drept o provocare pentru următorii cinci ani.

Doar 2% din respondenţii din ţara noastră percep conflictele între membrii familiei drept o ameninţare (11% la nivel global).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO