Companii

Traficul de mărfuri îşi revine şi creşte „double digit” în primul trimestru din 2015

Traficul de mărfuri îşi revine şi creşte „double...

Autor: Sebastian Tănase

08.04.2015, 13:55 357
Traficul total de mărfuri înregistrat în primele trei luni din 2015 în principalele porturi maritime româneşti, Constanţa, Medgidia şi Mangalia a crescut cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, situându-se la aproximativ 14 milioane de tone, şi dă astfel semne de revenire după ce pe parcursul ultimilor ani acesta a stagnat la aproximativ 40 de milioane de tone pe an.
 
Majorările de trafic au fost înregistrate la cereale (de la 2,6 milioane tone în trimestrul I al anului 2014, la 5,2 milioane tone în acest an), produse petroliere (de la 1,33 milioane tone la 1,41 milioane tone) şi combustibili minerali solizi (de la 421.793 tone la 967.597 tone), în timp ce diminuări de trafic au fost înregistrate în cazul minereurilor de fier (de la 1,9 milioane tone în 2014, la 0,7 milioane tone).
 
Traficul maritim a fost 10,65 milioane tone (9,39 milioane tone în primul trimestru al anului 2014), iar cel fluvial a reprezentat 3,35 milioane tone (2,67 milioane tone în 2014).
 
În 2014, traficul total de marfuri înregistrat în porturile maritime românesti, Constanta, Midia si Mangalia, a fost de 55.641.910 tone, cu 0,9% mai mult decât în 2013.Traficul maritim a fost 43.053.376 tone (42.669.079 tone în 2013), iar cel fluvial a reprezentat 12.588.489 tone (12.468.978 tone în 2013).
 
Dunărea parcurge 1.085 de kilometri pe teritoriul României, adică 47% din totalul sectorului nabvigabil al fluviului, şi asigură legătura directă cu nouă state europene, 20 de porturi fluviale (din care în Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina pot opera şi nave maritime) şi două canale navigabile (Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia, care fac legătura cu Marea Neagră şi cu portul Constanţa).
 
Pe fluviul Rin, spre exemplu, ce are un sector navigabil de doar 750 de kilometri, se transportă 200 de milioane de tone de marfă anual.
 
Portul Constanţa, cel mai mare din România, nu este prezent în topul celor mai mari 20 de porturi din Europa după traficul de mărfuri. 
 
 
 
 
 
           
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO