Companii

Tot mai puţine agenţii de turism participă la Târgul de Turism. Dumitru Luca, ANAT: „Tot mai mulţi clienţi preferă să studieze şi să compare oferte de vacanţă pe laptop sau telefon, să interacţioneze de la distanţă cu agentul de turism“

Tot mai puţine agenţii de turism participă la Târgul...

Autor: Miruna Diaconu

03.03.2023, 16:45 150

♦ Numărul rezervărilor de vacanţe din această perioadă e mult peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă sub anul 2019.

Prima edîţie a Târgului de Turism din acest an, care a avut loc la Romexpo în perioada 23-26 februarie, a numărat şi mai puţini parti­cipanţi din rândul agenţii­lor de turism, multe dintre ele alegând să îşi facă pro­priile târguri online, prin care şi-au prezentat oferte­le de vacanţă.

Dumitru Luca, preşe­din­tele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, este de părere că zona online câştigă tot mai mult teren în faţa offline-ului. Acest lucru vine şi ca urmare a faptului că pan­demia a determinat multe agenţii de turism să se concentreze pe dezvoltarea zonei de online, în detrimentul agenţiilor fizice, care au şi fost închise o perioadă.

„Trebuie să ne obişnuim cu faptul că tot mai mulţi clienţi preferă sa stu­dieze şi să compare oferte de vacanţă pe laptop sau telefon, să interacţio­neze de la distanţă cu agentul de tu­rism. Nu trebuie însă neglijat seg­mentul celor care rămân fideli comerţului tradiţional, pentru care interacţiunea umană reprezintă elementul de încredere şi tocmai în acest context creşterea exacerbată a tarifelor de închiriere şi amenajare de standuri au ţinut departe de acest targ multe agenţii de turism, care şi-ar fi dorit să fie acolo şi care au calculat că, în acelaşi buget sau poate mai mic, pot duce pe cont propriu campanii de promovare şi vânzare în sediile proprii sau online“, spune Dumitru Luca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO