Companii

TiriacAuto: estimam 36% crestere in conditiile unor previziuni prudente pentru piata

19.01.2006, 20:26 13

Divizia de autovehicule din cadrul grupului de firme detinut de omul de afaceri Ion Tiriac a ajuns anul trecut la afaceri de 470 mil. euro, in conditiile in care vanzarile de masini au crescut cu 50%.

"Desi previziunile asupra evolutiei pietei auto in 2006 sunt prudente, ne-am propus un volum de vanzari de 24.000 de unitati, care reprezinta o crestere de 36% fata de anul 2005. Aceasta crestere planificata se datoreaza faptului ca in cadrul TiriacAuto exista marci auto care inca nu si-au atins maturitatea, avand un potential de crestere mai mare decat piata", spune Adriana Ichim, director executiv TiriacAuto.

Estimarile unora dintre principalii jucatori de pe piata locala vizeaza pentru acest an un volum al vanzarilor de masini noi comparabil cu cel din anul trecut, find posibila insa si o usoara scadere.

Eventuala corectie a pietei vine dupa ce la nivelul anului trecut vanzarile de masini noi s-au situat la aproximativ 250.000 de unitati, potrivit estimarilor, ceea ce corespunde unei cresteri de aproximativ 40% fata de anul precedent.

"Vanzarile noastre din 2005 au depasit previziunile datorita trendului pietei auto, dezvoltarii retelei teritoriale si strategiilor adoptate de companiile importatoare in raport cu competitia specifica. Performanta inregistrata in vanzari se reflecta in mod pozitiv si asupra rezultatului financiar consolidat", adauga Ichim.

Oficialul nu a dorit sa ofere detalii legate de profitul realizat anul trecut.

Vanzarile TiriacAuto au crescut cu 50% in 2005, ajungand la 17.683 de unitati.

Planurile initiale ale grupului vizau un volum al vanzarilor de 15.000 de unitati, in crestere fata de aproximativ 11.000 de unitati anul precedent, in timp ce cifra de afaceri prognozata era de 430 de milioane de euro.

Ulterior, pe fondul cresterii peste asteptari a pietei auto, au anuntat o crestere a obiectivului privind cifra de afaceri la 470 de milioane de euro.

Obiectivul a fost indeplinit, potrivit reprezentantilor TiracAuto.

Cifra de afaceri include pe langa vanzarile de masini si rezultatele activitatii de service derulata de companiile din cadrul grupului.

TiriacAuto coordoneaza activitatea a cinci importatori de autovehicule de pe piata locala (Auto Rom, M Car Trading, Romcar, Premium Auto si Hyundai Auto Romania) si reprezinta zece marci (Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Mitsubishi, Ford, Mazda, Jeep, Jaguar, Land Rover si Hyundai).

TiriacAuto este responsabila si de activitatea de comert derulata de mai multi dealeri din Bucuresti si provincie.

La fel ca si la nivelul intregii piete auto, marcile de volum, precum Ford sau Hyundai au inregistrat anul trecut cresteri importante.

Ford a vandut aproape 7.750 de unitati anul trecut, in crestere cu 65% fata de anul precedent, in timp ce Hyundai a trecut de 4.000 de unitati, o valoare mai mult decat dubla fata de anul precedent.

Cu afaceri de 470 de milioane de euro, TiriacAuto este cel mai mare grup distribuitor si comerciant de automobile de import de pe piata locala. Din punctul de vedere al numarului de masini vandute, cea mai mare companie este insa Porsche Romania, importatorul marcilor Audi, Seat, Skoda, Porsche si Volkswagen. Compania a anuntat pentru anul trecut vanzari de 32.450 de unitati in crestere cu peste 84% fata de anul precedent, pe fondul cresterii puternice a cererilor pentru marci de volum precum Skoda sau Volkswagen.

O crestere importanta a inregistrat anul trecut si producatorul local Dacia, care a vandut pe piata locala peste 113.000 de automobile, cu peste 41% mai mult decat anul precedent.

In plus, Dacia a livrat si 50.000 de unitati la export, afacerile producatorului local depasind anul trecut un miliard de euro.

La randul sau, Renault Nissan Romania, importatorul pe piata locala al marcilor Renault si Nissan, a anuntat vanzari de 26.000 de automobile, o valoare dubla fata de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO