Companii

Thierry Blain: Vom continua sa investim deoarece piata de corespondenta este ofertanta

07.06.2006, 00:00 25

In urmatorii 2-3 ani Romania va deveni un centru de dezvoltare pentru Europa Centrala si de Est in cadrul grupului francez GPV - unul dintre principalii producatori europeni de plicuri si furnizor de servicii conexe de gestionare a corespondentei firmelor -, apreciaza Thierry Blain, managerul general al GPV Groupe pentru Europa Centrala si de Est.

Reprezentantul companiei franceze a anuntat ca in primul trimestru GPV Romania a inregistrat o crestere de 50% a indicatorilor financiari, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungandu-se la valoarea de 3 milioane de euro. Pastrand aceasta evolutie, conducerea companiei estimeaza ca pana la sfarsitul anului cifra de afaceri va atinge valoarea de 10 milioane de euro, valoare reprezentand o crestere de peste 50% fata de 2005. "In domeniul nostru, ultima parte a anului este cea mai ofertanta ca vanzari", explica Thierry Blain.

In plus, Romania devine din ce in ce mai atractiva si din perspectiva nivelului vanzarilor totale ale grupului GPV. "In Romania inregistram cele mai mari vanzari, comparativ cu celelalte tari aflate in aceasta zona. In ansamblu, vanzarile din tarile Europei Centrale si de Est, in care suntem prezenti, reprezinta aproximativ 12% din totalul vanzarilor grupului. Vom continua sa investim in Romania deoarece piata este ofertanta, iar din punct de vedere legislativ lucrurile incep sa evolueze bine", a mai spus managerul GPV.

In opinia acestuia, piata romaneasca de produse pentru corespondenta creste in acest moment cu aproximativ 6-7% anual, insa acest procent ar putea evolua, in conditiile obligativitatii de a armoniza sistemul administrativ autohton la cel din Uniunea Europeana.

"Am raspuns cererii din acest domeniu, dezvoltand un departament de mail-services. La Cluj exista coordonatele de produc-tie, iar activitatea de gestionare a corespondentei apartine exclusiv de agentia din Bucuresti a GPV Romania, unde au fost achizitionate cele mai noi echipamente din domeniul editarii, informaticii si inserarii mecanice a corespondentei", precizeaza Blain. Potrivit acestuia, in ultimii doi ani s-au investit in jur de trei milioane de euro pentru dezvoltarea departamentului de mail-service, pentru a putea prelucra baza de date in siguranta totala pentru clienti si pentru a putea insera in prima faza 10 milioane de documente pe luna.

Thierry Blain sustine ca, in ultimii cinci ani, companiile au inteles ca plicul reprezinta prima lor carte de vizita. Compania colaboreaza, de asemenea, cu marile magazine de retail, exceptie facand Metro. Vanzarile realizate prin intermediul marilor retaileri se cifreaza, potrivit conducerii, la aproximativ 5-6% din cifra de afaceri.

Blain spune ca investitiile companiei pentru 2006 se vor cifra la aproximativ 0,7 milioane de euro si vor fi orientate inspre dezvoltarea capacitatilor de productie si achizitia de noi utilaje.

"In acest moment functionam aproape de capacitatea maxima, astfel ca dezvoltarea punctului de productie de la Cluj-Napoca este necesara. Intentionam ca luna aceasta sa demaram constructia unui spatiu de 1.700 de metri patrati, destinat in exclusivitate activitatii productive", precizeaza Blain. Acesta a mai declarat ca, anul trecut, compania a inchiriat aproximativ 2.000 de metri patrati, in apropierea fabricii din Cluj, spatiul avand destinatia de depozit.

"Vom pastra acest depozit inchiriat si dupa finalizarea noului spatiu de productie, deoarece au crescut comenzile cu aproximativ 43% fata de anul trecut", explica managerul general pentru Europa Centrala si de Est in cadrul GPV Groupe.

Blain nu a putut sa ofere informatii cu privire la evolutia cotei de piata a companiei, dar a precizat ca acest indicator a crescut fata de anul trecut. "Nu sunt date clare pentru a estima o cota de piata, deoarece oficialii Postei Romane furnizeaza datele pe anul in curs, doar dupa un an", declara Thierry Blain. Conform datelor furnizate de companie, anul trecut GPV Romania a inregistrat o cota de piata de aproximativ 60%.

Cele mai noi produse GPV lansate pe piata sunt cuburile de hartie si bloc notes-urile, dar si sortimentele de plicuri din gamele "osez la couleur" si "fantasy", care sunt destinate mai ales clientilor tineri. Compania nu are in proiectele de dezvoltare pentru anul acesta lansarea de noi produse, ci consolidarea celor deja existente. "Pe piata romaneasca exista contradictii cand vine vorba de receptivitatea la un produs nou. In general, oamenilor le plac serviciile de calitate, la standarde europene, dar uneori e destul de greu sa intri pe piata cu un produs mai scump decat cele existente deja. Chiar daca diferenta de pret aduce un plus de calitate", mai spune Blain.

Pe langa evolutiile pe piata interna, in ultimul an GPV Romania a inregistrat o crestere de 20% a exporturilor, vanzarile pe piata externa reprezentand in prezent aproximativ 25% din cifra de afaceri. Potrivit reprezentantilor companiei, productia realizata in Romania este comercializata, in principal, in Ucraina, Rusia si Slovacia.

GPV Romania produce anual 400 de milioane de plicuri, in timp ce productia totala a grupului ajunge la 12 miliarde de plicuri pe an. Centrul de productie de la Cluj-Napoca a fost infiintat in 2002, an in care GPV Groupe a decis sa se extinda in tarile din Europa de Est. Pentru constructia centrului clujean, care se intinde pe o suprafata de 6.000 de metri patrati, s-au investit trei milioane de euro. Compania mai detine trei agentii la Bucuresti, Timisoara si Iasi care se ocupa de gestionarea corespondentei.

Grupul francez GPV are filiale si agentii in Marea Britanie, Germania, Belgia, Spania, Italia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Suedia si Elvetia si detine 20 de puncte de productie. In ultimii ani grupul si-a extins activitatea si in Europa Centrala si de Est prin deschiderea unor noi filiale in Rusia, Serbia si Ucraina. Grupul Francez a inregistrat in 2004 o cifra de afaceri de peste 220 de milioane de euro, iar numarul de angajati cu care firma lucreaza este de 1.300 de oameni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO