Companii

Terra Invest, 10 mil. euro pentru primul power-center

25.05.2006, 00:00 334

Compania romano-germana Terra Invest va construi un parc comercial de tip power-center in Bucuresti, cu o suprafata de 3,5 hectare, pe terenul unde a functionat fosta fabrica de cosmetice Gerovital, investitie estimata la circa 10 mil. euro.

"Power-center-ul este un tip de complex comercial care poate fi realizat pe terenuri intre 10.000 si 20.000 de metri patrati, in toate orasele cu peste 35.000 de locuitori", a declarat Klaus Reisenauer, directorul general al Terra Invest.

Complexul va cuprinde un hypermarket Kaufland, care va fi construit din hale unietajate de retail, ale caror suprafete vor varia intre 100 si 3.000 de metri patrati.

Cladirile vor acoperi un total de 14.000 de metri patrati, iar complexul va cuprinde 300 locuri de parcare, potrivit unui comunicat al firmei de consultanta imobiliara Eurisko, promotorul proiectului.

Hypermarketul va acoperi 6.000 de metri patrati, la care se vor alatura un magazin de electrocasnice de 3.000 de metri patrati, un magazin de decoratiuni si o galerie comerciala pentru colectiile de imbracaminte si incaltaminte.

Constructiile sunt inchiriate pentru perioade lungi de timp, fara posibilitatea achizitionarii. Spatiile vor fi inchiriate la diferite grade de finisare, in functie de planurile si cerintele chiriasului.

Constructia parcului va incepe in luna septembrie a acestui an, iar lucrarile vor fi terminate dupa un an.

Terra Invest are in plan continuarea acestui tip de investitie si, potrivit directorului general, compania a achizitionat deja peste 50 de terenuri in orase cu mai mult de 50.000 de locuitori.

Compania, prezenta pe pietele din Germania, Austria, Cehia, Slovacia sau Ungaria, a intrat in Romania in anul 2002. Pana in prezent, compania a cumparat terenuri si a dezvoltat complexuri comerciale in toata tara pentru clienti precum Kaufland, Plus si Flanco.

Kaufland a anuntat recent majorarea tintei de extindere de la 40 la 50 de magazine pana la sfarsitul anului. Compania germana are magazine la Suceava, Baia Mare, Targu Mures si Galati, la care se vor adauga, in viitorul apropiat, Bistrita, Constanta, Hunedoara, Satu Mare, Targoviste si Zalau.

Principalele locatii vizate de Kaufland pentru deschiderea de hypermarketuri sunt orasele cu peste 150.000 de locuitori, suprafata de vanzare a unui magazin fiind cuprinsa intre 3.500 si 5.000 de metri patrati. Investitia medie intr-un magazin Kaufland este de 8-10 milioane de euro.

Kaufland detine in Romania cinci magazine, la Bucuresti, Ramnicu Valcea, Ploiesti, Alba-Iulia si Timisoara. Grupul Schwarz, din care face parte si Kaufland, are peste 166.000 de angajati, realizand in 2005 o cifra de afaceri de peste 40 de miliarde de euro. catalin.lupoaie@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO