Companii

Tedi si Tymbark au dus grupul polonez Maspex la afaceri de 28 mil. euro

Tedi si Tymbark au dus grupul polonez Maspex la afaceri de 28 mil. euro

Segmentul sucurilor necarbonatate este estimat la cateva sute de milioane de euro

15.07.2009, 19:59 642

Grupul polonez Tymbark Maspex, producatorul sucurilor Tymbark si al ciocolatei instant La Festa, a inregistrat in primele sase luni o cifra de afaceri de 121 mil. lei (circa 28 mil. euro) pe piata locala, in crestere cu 13,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor furnizate de companie.
„Am estimat pentru 2009 o crestere cu 20% a cifrei de afaceri fata de anul trecut, iar in primele sase luni din 2009, cresterea a fost de 13,9%. Speram ca in partea a doua a anului sa recuperam diferenta", a spus Krzysztof Grabowski, presedintele Tymbark Maspex Romania. Anul trecut producatorul a avut o cifra de afaceri de 215 mil. lei (58,4 mil. euro), in crestere cu 13% fata de rezultatele din 2007.
Valoarea cifrei de afaceri include si vanzarile de paste fainoase Arnos, preluate la finele lui 2007 de la oamenii de afaceri Arpad si Janos Gere din Oradea. Compania poloneza a avut anul trecut vanzari estimate la 5 mil. euro pe piata pastelor fainoase.
Tymbark a inaugurat ieri a doua fabrica a sa din Romania, langa vechea unitate din Valenii de Munte (judetul Prahova), in urma unei investitii de 30 mil. euro. Compania este activa pe piata locala din anul 1996 cu produsele La Festa, divizia de sucuri a grupului fiind adusa in Romania in 2001, odata cu achizitia unei foste fabrici de conserve din Valenii de Munte.

Se gandesc sa investeasca si in prelucrarea fructelor
Valoarea totala a investitiilor Tymbark Maspex in Romania a ajuns la
62 mil. euro, potrivit estimarilor grupului. Producatorul are aproape 700 de angajati la nivel local.
Compania a anuntat ca intentioneaza in urmatorii ani sa investeasca pe piata din Romania si intr-un spatiu pentru prelucrarea fructelor si legumelor. In prezent materia prima pentru sucurile Tymbark este importata atat de la companii din cadrul Maspex, dar si de la alti furnizori.
La randul lor, exporturile pe piete precum in Bulgaria, Moldova, Ungaria, Cehia sau Polonia reprezinta circa 17% din cifra de afaceri a companiei, iar planurile acesteia vizeaza majorarea ponderii la 30%.
Sucurile din fructe aduc in prezent 60% din cifra de afaceri a Tymbark Maspex la nivel local. Reprezentantii Tymbark au mai spus ca in acest an compania si-a redus investitiile in marketing, pe o piata care si-a diminuat ritmul de crestere.

Mai putini bani pentru marketing
„In 2008 investitiile in marketing au crescut cu 30% fata de 2007, iar bugetul de marketing in primele sase luni din 2009 se apropie de nivelul celui din 2007", a spus Mihaela Burtoi, brand manager al diviziei de sucuri a Tymbark.
Anul trecut valoarea investitiilor rate-card realizate de compania Tymbark a fost de 22 mil. euro.
Mihaela Burtoi estimeaza ca piata de sucuri va creste anul acesta cu 10% in volum. „Segmentul de nectar a crescut cel mai putin, in timp ce segmentul still drink ocupa in continuare cea mai mare pondere din vanzari. Promotiile oferite de jucatorii din piata de sucuri de la inceputul anului au reusit sa miste piata si sa ajute la cresterea vanzarilor", a mai spus brand managerul Tymbark.
Pe segmentul nectar compania este lider cu o cota de piata de 35%, cei mai mari competitori ai sai fiind Parmalat (Santal), Coca-Cola Hellenic (Cappy), Pepsi Americas (Prigat) si importatorii Pfanner si Rauch.
Pe segmentul juice (sucuri cu continut de fruct de 100%) cota de piata a Tymbark este estimata de companie la 19%, in timp ce pe still drinks (bauturi necarbogazoase cu continut de fruct de maximum 25%) aceasta detine circa 10% din piata.
Segmentul sucurilor necarbonatate, estimat la cateva sute de milioane de euro si dominat de companii de talie internationala, este unul dintre cele mai dinamice la nivelul pietei locale de soft drinks (bauturi racoritoare).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO