Companii

Tchibo: Ne-am dublat vanzarile dupa schimbarea strategiei de distributie

29.09.2006, 21:32 253

Compania Tchibo Romania, filiala locala a grupului german Tchibo, si-a dublat vanzarile de cafea in volum, ca urmare a reorganizarii sistemului de distributie a produselor, in urma cu aproximativ 2 ani si jumatate.
"Ne-am schimbat complet strategia de distributie pentru piata din Romania in anul 2004, iar rezultatele au fost cele prognozate initial: dublarea volumului de vanzari pana in prezent", a declarat Eduard Berea, country manager Tchibo Romania.
Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 12,8 mil. euro anul trecut, cu 70% peste nivelul de 7,5 mil. euro raportat in anul 2003, chiar inainte de a demara restructurarea sistemului de distributie.
Importurile de cafea Tchibo in Romania sunt realizate in mod direct de Tchibo Romania de la inceputul anului 2004, cand a fost infiintata filiala locala a grupului german Tchibo.
"Din anul 2004 ne alegem singuri companiile de distributie pe piata romaneasca, iar in prezent avem peste 60 de parteneri pe distributie", a adaugat Eduard Berea.
El a mai precizat ca principalele canale de distributie a cafelei Tchibo in Romania sunt magazinele de dimesiuni mici si medii, cu toate ca lanturile de magazine din retailul modern (supermarketuri, hypermarketuri, magazinele de tip discount si cash&carry - nr. red.) isi continua dinamica ascendenta in ponderea volumelor de vanzari ale companiei.
Tchibo Romania si-a bugetat afaceri de 16 mil. euro pentru acest an, in crestere cu aproximativ 25% fata de anul trecut, datorita implementarii unor strategii de marketing si colaborarii tot mai bune cu partenerii actuali de pe distributie (companii de distributie si lanturi internationale de retail).
Reprezentantii companiei au spus ca piata cafelei din Romania este inca in formare si ca se va putea vorbi de o stabilitate a acesteia doar dupa eliminarea accizelor, dupa introducerea unor norme stricte de calitate si igiena pentru vanzarile la vrac si dupa ce salariul mediu va ajunge la un nivel satisfacator pentru dezvoltarea per ansamblu a pietei.
Pentru importatorii de cafea, intrarea Romaniei in Uniunea Europeana va aduce scaderea accizelor, care in prezent sunt mai mari decat accizele din multe alte state europene. In Romania, accizele se ridica la 680 de euro per tona cafea verde, 1.000 euro per tona cafea prajita si 4.000 euro per tona cafea solubila, potrivit datelor Asociatiei Romane a Cafelei. Scaderea accizelor la cafea, prognozata pentru anul viitor, este de 10%.
"Sunt sanse mari ca, dupa integrarea Romaniei, modificarile taxelor platite de importatorii de cafea sa genereze scaderea pretului la raft a acestui produs, insa trebuie sa luam in considerare si pretul tot mai mare al cafelei verzi la bursele de marfuri", a mai comentat Eduard Berea.
Tchibo Romania detine in prezent o cota de piata de 10%, potrivit propriilor estimari, si este al treilea mare jucator de pe piata cafelei, dupa Elite (cafeaua Elita) si Kraft Foods (Jacobs).
Consumul de cafea in Romania este inferior nivelului de 2 kilograme pe cap de locuitor, in urma altor piete europene, precum Ungaria cu 3,3 kg/cap de locuitor sau Germania, cu 7,4 kg/ cap de locuitor.
Media consumului in Europa depaseste 5 kilograme pe cap de locuitor, conform datelor furnizate de Asociatia Romana a Cafelei.
Cafeaua ambalata si-a crescut treptat ponderea in preferintele consumatorilor romani, pana la aproximativ 45% anul trecut, potrivit unui studiu realizat de institutul de cercetare a pietei Gfk.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO