♦ Guvernul lui Marcel Ciolacu discută despre posibilitatea de a impozita companiile mari fie la cifra de afaceri, fie la profit, în funcţie de unde ies mai mulţi bani la buget ♦ Vor fi discriminate companiile mari prin această măsură? Este legală măsura? ♦ Vor tăia marii actori economici din investiţii odată cu introducerea de noi taxe?
Guvernul condus de socialistul Marcel Ciolacu discută în spatele uşilor închise despre posibilitatea de a taxa diferit marile companii, cele cu afaceri de peste 50/100 mil. euro. Mai exact, aceste firme ar urma să plătească fie un impozit de minimum 1% pe cifra de afaceri, fie de 16% pe profit, în funcţie de care sumă e mai mare, astfel încât vistieria statului să se umple mai repede.
Guvernul nu şi-a asumat oficial acest proiect, însă de-a lungul ultimelor luni au existat foarte multe discuţii şi speculaţii privind măsurile care vor fi luate pentru a ţine sub control deficitul bugetar record din acest an.
Una dintre măsurile care se află acum pe masă este aceea ce vizează impozitarea diferită a companiilor străine de mari dimensiuni. Pragul de la care s-ar putea implementa această măsură, conform unor surse, ar urma să fie stabilit la 100 mil. euro cifră de afaceri şi ar fi vizate doar companiile multinaţionale, ca o măsură menită să limiteze „exportul“ profiturilor din România în alte ţări.
În lipsa informaţiilor clare din partea coaliţiei de guvernare PSD-PNL privind măsurile fiscale care urmează să fie adoptate, mediul de business a rămas cu mai multe întrebări decât răspunsuri după ce au fost scurse pe surse anumite măsuri.
O întrebare este legată de legalitatea unei măsuri precum impozitarea discriminatorie a marilor jucători din economie? Sunt considerate discriminate companiile mari multinaţionale de posibilitatea de a plăti impozit fie pe cifra de afaceri, fie pe profit, în funcţie de care sumă e mai mare? Ce spune legea?