Companii

Suedezii de la H&M au vândut haine de 23.000 de euro pe zi cu fiecare magazin din România. Vezi cât vinde Zara cu fiecare magazin

Suedezii de la H&M au vândut haine de 23.000 de euro pe zi cu fiecare magazin din România. Vezi cât vinde Zara cu fiecare magazin

Autor: Cristi Moga

29.09.2011, 16:11 2888

Suedezii de la H&M au avut în perioada martie-august vânzări de circa 21 de milioane de euro pe piaţa locală cu o reţea de şase magazine, potrivit unui raport financiar al companiei, respectiv încasări zilnice de circa 23.000 de euro pentru fiecare magazin, potrivit calculelor ZF.

Suedezii au deschis primele şase magazine din România în perioada 27 martie - 20 aprilie, în Bucureşti (Cotroceni Park, Unirea, Băneasa Shopping City, Bucureşti Mall şi Plaza) şi în Braşov (Unirea), următoarele magazine fiind deschise doar la jumătatea lunii septembrie.

În aceste condiţii, cele şase magazine operaţionale în perioada analizată au avut circa 150 de zile de funcţionare fiecare, astfel că valoarea medie a vânzărilor a depăşit 23.000 de euro.

Spre comparaţie, Zara, principalul rival al suedezilor, a realizat anul trecut vânzări zilnice de circa 16.000 de euro per magazin, în condiţiile în care spaniolii aveau la începutul anului 9 magazine, au mai deschis patru pe parcurs şi au avut încasări totale de circa 58 de milioane de euro.

Una dintre explicaţiile pentru diferenţa de vânzări între magazinele celor două reţele este legată de faptul că Zara deţine mai multe unităţi în ţară, unde media vânzărilor este mai scăzută, în timp ce H&M a beneficiat şi de entuziasmul clienţilor care au descoperit un brand nou pe piaţa locală.

Cu aceste rezultate, nu mai miră pe nimeni faptul că suedezii au accelerat rapid procesul de expansiune, au mai deschis două unităţi în proiectele Iulius Mall din Timişoara şi Cluj şi pregătesc alte şase magazine în centrele comerciale Sun Plaza Bucureşti, Maritimo Constanţa, Palas Iaşi, Electroputere Craiova, Atrium Arad şi Lotus Oradea.

Cu toate aceste magazine operaţionale, suedezii ar putea ajunge în 2013 la vânzări de circa 70 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO