Companii

Sucursalele auto japoneze nu sunt afectate de criza financiara din Turcia

28.02.2001, 00:00 15



Producatorii auto niponi care detin filiale in Turcia au anuntat ieri ca unitatile lor sunt pregatite sa depaseasca fara probleme criza financiara din Turcia, care a determinat devalorizarea drastica a monedei turcesti si a nelinistit companiile straine, informeaza Mediafax.

Fabricantul de camioane Isuzu Motors Ltd a indicat ca divizia sa de vehicule comerciale, Anadolu Isuzu A.S., si-a reluat productia dupa o intrerupere de trei saptamani, cauzata de vanzarile reduse in urma dificultatilor financiare de anul trecut.

Productia lunara a firmei, care este detinuta de grupul turc Anadolu (55%), de Isuzu (17%) si de societatea de tranzactionare nipona Itochu Corp (13%), se situeaza in prezent intre 200 si 300 camioane de tonaj redus, comparativ cu 600 de unitati in anul 2000.

Desi filiala si-a revizuit previziunile pentru 2001, se asteapta la o redresare a pietei auto din Turcia in acest an.

Isuzu Motors, detinut in proportie de 49% de catre grupul american General Motors Corp, vizeaza chiar marirea productiei filialei turcesti in cazul in care vanzarile vor fi satisfacatoare.

Cel mai mare producator auto din Japonia, Toyota Motor Corp, a anuntat ca dificultatile financiare din Turcia nu au avut deocamdata impact asupra vanzarilor sale si nu vor afecta rezultatele financiare preconizate.

Toyota Sabanci Motor Manufacturing Turkey Inc, detinut de Toyota (65%), Sabanci Holding din Turcia (25%) si corporatia nipona Mitsui & Co Ltd (10%), produce anual 10.000 de automobile. Vanzarile grupului Toyota pe piata turca s-au situat la 15.000 de unitati in 2000.

Lira turceasca a pierdut peste un sfert din valoare in ultimele saptamani, dupa ce autoritatile au decis saptamana trecuta abandonarea regimului de control valutar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO