Companii

Studiu: Vânzările din sectorul de e-commerce românesc au atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022, nivel apropiat de cel din 2021, dar numărul de tranzacţii a crescut

Studiu: Vânzările din sectorul de e-commerce românesc...

Autor: Roxana Rosu

16.03.2023, 16:08 123

Vânzările din sectorul de e-commerce românesc au atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022, valoarea fiind uşor peste cea înregistrată în 2021 (6,2 miliarde de euro), potrivit estimărilor GPeC, ARMO şi ale principalilor jucători din domeniu.

După aproape un deceniu de creşteri spectaculoase, urmează o perioadă de consolidare cauzată şi de schimbarea comportamentului de consum al românilor, sunt de părere companiile.

Ridicarea restricţiilor din martie 2021 a dus la orientarea consumatorilor către produse specifice activităţilor outdoor (ex.: Fashion, Beauty, Lifestyle), a căror valoare medie este mai mică decât cea a produselor de folosinţă îndelungată (în special electronice şi electrocasnice sau mobilier), preferate în perioada pandemiei.

Astfel, deşi valoarea este apropiată, numărul de tranzacţii online a crescut, la fel şi numărul cumpărătorilor.

“Comerţul online românesc are un potenţial mare de dezvoltare cu predicţii de dublare a valorii pieţei în aprox. 10 ani, poate chiar mai puţin. Tocmai pentru că este o piaţă în creştere, oportunităţile sunt semnificative – doar ca exemplu, potrivit oficialilor eMAG, în România sunt aprox. 15 milioane de produse unice în oferta magazinelor online, în timp ce în Germania sunt peste 100 de milioane. Asta înseamnă că piaţa este permisivă pentru noi jucători autohtoni, gama de produse disponibilă online va continua să crească, iar interesul jucătorilor internaţionali pentru România va fi din ce în ce mai mare. Vedem deja multe magazine online internaţionale care îşi deschid operaţiuni în România, mai ales în zona de Fashion”, a declarat Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Cristi Movilă, preşedinte ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online), spune că în ultimii 3 ani procentul persoanelor care au plasat cel puţin o comandă online aproape că s-a dublat, fiind în prezent în jurul a 79% dintre românii cu acces la internet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO