Companii

Strategia Can Pack, furnizor de cutii de bere: Orice leu care poate fi salvat trebuie sa intre in „buzunarul" firmei

Strategia Can Pack, furnizor de cutii de bere: Orice leu care poate fi salvat trebuie sa intre in „buzunarul" firmei
12.07.2009, 17:47 92

Cristian Cornea, directorul general al filialei locale a producatorului polonez de ambalaje Can Pack, considera ca multinationalele sunt principala tinta a actualului guvern, care conduce tara cu o „atitudine de tip haiducesc" ia de la cei care (mai) au ca sa dea la cei care nu au.
„Nu astept nimic bun de la stat. Daca va fi, cu atat mai bine, ne vom bucura si noi de orice facilitate. Firmele multinationale sunt la ora actuala cam singura «vaca de muls» din orice domeniu", sustine Cornea.
Afacerea pe care o conduce, desi genereaza aproape 60 mil. euro anual, este mult mai putin vizibila fata de cea a principalilor clienti multinationalele din industria berii.
Producatorul de ambalaje metalice asigura 90% din cutiile de bere vandute de Heineken, SABMiller, InBev sau Tuborg Romania, in primele sase luni inregistrand o cifra de afaceri de aproape 23 de milioane de euro, nivel aproape similar cu cel din aceeasi perioada de anul anterior.
Can Pack detine o fabrica de ambalaje din aluminiu in Capitala.
„Observ cu mare atentie dialogul comunitatii de afaceri cu statul, particip la unele dintre intalniri, dar atat. Cel mai mare sprijin pe care lar putea da statul roman ar fi sa restabileasca increderea, pentru ca cea mai mare parte a acestei crize este alimentata de factorul psihosociologic care genereaza reducerea consumului mai mult decat ar trebui", a declarat directorul general al Can Pack.
Cristian Cornea a preluat conducerea Can Pack Romania in februarie 2008, inainte de numirea lui compania fiind condusa de executivi polonezi.

Legati de consumul de bere
„Daca in primele trei luni am vandut cu peste 15% mai multe cutii decat aceeasi perioada anul trecut, in cel deal doilea trimestru, piata berii a intrat intrun oarecare recul. Speram ca dinamica pietei berii sa ne permita sa ne mentinem un nivel rezonabil de crestere si pe semestrul doi", a spus Cornea, care conduce o afaceri dependenta de piata berii. Astfel, in primele sase luni compania a vandut cu 2% mai multe cutii metalice decat in aceeasi perioada anul trecut, dar cifra de afaceri a scazut cu 300.000 de euro fata de primul semestru din 2008. Cristian Cornea spune ca cifra inregistrata corespunde asteptarilor lui.
„Aceasta scadere nu creeaza motive de ingrijorare, este practic urmarea unei schimbari in mixul de produse, am distribuit mai multe cutii de 0,33 litri, in loc de 0,5 litri."
Directorul general al producatorului de ambalaje sustine ca anul acesta este un an de concluzii, contemplare si supravietuire. De ce un an de concluzii?

Piete noi in Orient si Arabia Saudita
„Pentru ca ne reanalizam portofoliul de clienti, fiind posibil sa renuntam la unele destinatii in care livram si sa incepem colaborarea cu alti clienti atat interni, cat si externi", a declarat el. Compania deruleaza contracte noi in Orientul Apropiat, in Arabia Saudita si in Irak si a inceput sa exporte spre destinatii noi din Ucraina, Polonia, Turcia si Moldova, desi cea mai mare parte a productiei companiei, aporape 80%, se vinde pe piata interna.
Mai mult, Cornea explica ca anul 2009 este un an de contemplare pentru ca in acest moment „nu sunt adeptul niciunei decizii radicale, haosul generalizat nu creeaza premisele unei bune decizii". Reprezentantul companiei declara ca nu intentioneaza sa efectueze sub nicio forma reduceri de personal (in firma lucreaza 160 de angajati n.r.) sau orice alte actiuni cu conotatie negativa, in schimb este ferm hotarat „ca orice leu care poate fi salvat sa intre imediat in buzunarul societatii, prin masuri specifice".
De asemenea, reprezentantul Can Pack considera ca anul acesta este un an de supravietuire, „pentru ca este minima cerinta decenta de la o asemenea perioada".
Cu toate acestea, Cristian Cornea apreciaza ca producatorul de ambalaje nu inregistreaza la ora actuala probleme relevante si ca se fac eforturi pentru a deveni mai competitivi pe piata. Compania Can Pack Romania face parte din grupul polonez CanPack, al carui actionar majoritar este compania nordamericana F&P Holding, in componenta careia mai intra fabrici din Polonia, Ucraina, Slovenia, Cehia, Dubai, Franta si din alte tari. Afacerile grupului erau estimate la un miliard de euro anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO