Companii

Sorana Georgia, Billa: „Recesiunea se mai şi termină“

Sorana Georgia, Billa: „Recesiunea se mai şi termină“

Foto Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca

06.03.2012, 00:07 1318

Consumul va continua în această primăvară trendul ascendent din ultimele patru luni, cred executivii din retail.

"Recesiunea se mai şi termină. Noi pornim la drum cu un buget optimist. Mai mult, mizăm pe deschideri de ma­ga­zine în acest an şi nu am fi făcut acest lucru dacă nu cre­deam într-o revenire a consumului", spune Sorana Geor­gia, cea care conduce operaţiunile locale ale lanţului de super­marketuri Billa, cu afaceri de circa 280 mil. euro în 2010, ultimul an pentru care există informaţii financiare.

Creşterea de 10% din luna ianuarie - cea mai bună ves­te pentru consum din ultimii trei ani - a venit prepon­derent din retailul alimentar, care, ajutat de vremea geroasă, şi-a rotun­jit veniturile ca de Crăciun. La polul opus, aceeaşi vre­me a făcut însă să bată vântul în magazinele de haine şi cosmetice.

"Vremea a făcut ca mai multe malluri din ţară să se închidă mai devreme. Mulţi oameni nu au putut ajunge în magazine chiar dacă voiau să cumpere, iar acest lucru s-a simţit în vânzări", spune un executiv din industria de fashion.

Avansul consumului din luna ianuarie vine după alte trei luni de creşteri, însă modeste, de 2-3%. Această evo­luţie vine şi pe fondul creşterii salariilor. Salariul mediu net pe economie a crescut în T4 2011 cu 8% faţă de perioada similară din 2010, ajungând la 1.517 lei (circa 360 de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO