Companii
Şeful transportatorului Frigoexpres, aflat în reorganizare: Găsirea de finanţare este cea mai mare problemă pentru o companie în insolvenţă
„Operăm acum cu 68 de camioane, faţă de 120 câte aveam în 2014.“
Florian Mihuţ, directorul general şi acţionarul majoritar al transportatorului orădean de marfă Frigoexpres din Oradea, intrat în insolvenţă în vara lui 2013 şi aflat în plin proces de reorganizare, spune că găsirea de finanţare şi realizarea imediată a plăţilor către furnizori sunt cele mai mari provocări pentru o companie aflată în insolvenţă.
„Ne gândim la supravieţuire că de dezvoltare nu putem să vorbim când nu găsim finanţare. Găsirea de finanţare este cea mai mare problemă pentru o companie în insolvenţă. Nici măcar finanţări la furnizori, adică acum trebuie să facem plata imediat la furnizor, înainte plăteam şi la 30 de zile“, a declarat Florian Mihuţ. Compania avea nevoie să îşi înnoiască parcul auto cu 30 de camioane, dar a reuşit din 2015 până anul acesta să cumpere doar zece camioane în leasing dată fiind lipsa de finanţare. Frigoexpres transportă marfă pentru clienţi din industria cărnii, a lactatelor şi din domeniul legumelor şi fructelor, dar distribuie marfă şi pentru cele mai mari hipermarketuri din ţară. Operatorul are contracte cu Carrefour, Billa, Lidl şi Unilever pe transport extern. Compania de transport marfă avea 400 de camioane în 2007, însă în 2008 piaţa a scăzut ca volum, ceea ce a afectat businessul.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Schimbare de macaz în retail: Marile hipermarketuri lansează pe bandă branduri de discount, cu produse ieftine şi reduceri masive
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
Banii care nu vin niciodată: Cum au ajuns 2.500 de firme non-IT să aştepte cei 350 mil. euro din PNRR pentru modernizare de peste un an. „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
Se dă startul la bani: Cum puteţi lua 50.000 de euro de la stat să vă faceţi o afacere. Care sunt condiţiile şi ce trebuie să faceţi
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane şi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Business sportiv. Undă verde pentru arena de 165 milioane de euro de la Timişoara: guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai noulului stadion