Companii

Şeful Porsche Inter Auto explică de ce puterea de cumpărare este scăzută în România: Aici nu eşti obligat să creşti salariile. În Vest ai în fiecare an discuţii cu sindicatele şi majorezi cu 2,5%

Peter Copetti, director general al Porsche Inter Auto  Dezvoltarea mărcilor de lux de aici este senzaţională. Spre exemplu, anul 2014 se anunţă a fi cel mai bun pentru Porsche, Bentley şi Lamborghini în România. Până acum am vândut 85 de Porsche, ceea ce este foarte bine, având în vedere că anul trecut am vândut aproximativ 120 în întreg anul.

Autor: Bogdan Alecu

23.06.2014, 13:01 1875

Peter Copetti, austriacul de 57 de ani care a preluat în februarie funcţia de director general al Porsche Inter Auto, cea mai mare companie din retailul auto, spune că creşterea economică din primul trimestru (+3,5%) reprezintă un semnal pozitiv şi poate duce la creşterea pieţei auto după şase ani consecutivi de scădere.

„Piaţa românească va creşte în următorii ani. Vânzările de flote vor avea o evoluţie stabilă, cu o creştere uşoară. Dar totul depinde de clienţii privaţi. Dacă aceştia vor cheltui mai mulţi bani şi vor cumpăra maşini noi, atunci piaţa va creşte. Noi investim, pregătim personalul. În plus, semnalele economice din acest an sunt pozitive în România, având în vedere creşterea economică din primul trimestru“, a spus Copetti, care a înlocuit-o pe Dana Cortina, promovată la conducerea dealerilor grupului Volkswagen din Spania.

Porsche Inter Auto (PIA) este divizia de retail a Porsche Hol­ding. Anul trecut PIA a realizat o cifră de afaceri de peste 136 de milioane de euro, în scădere cu 10% comparativ cu anul anterior, în timp ce profitul net s-a redus la 1,6 mil. euro, faţă de 2,2 mil. euro în 2012. Cu acest rezultat, PIA este cea mai mare companie din retailul auto, urmată de firma Ţiriac Auto, care a avut în 2013 o cifră de afaceri de 130 mil. euro. Ion Ţiriac este acţionar şi în alte centre auto care nu sunt incluse în compania Ţiriac Auto.

În opinia lui Peter Copetti, secretul unei creşteri sănătoase a pieţei auto stă în clienţii obişnuiţi, nu în firme. „Clienţii, populaţia, trebuie să-şi dezvolte din nou încrederea de a cheltui bani, de a consuma“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO