Companii

Seful Farmec Cluj: Ne asteptam la dezvoltarea segmentului de piata "cosmaceuticals"

13.02.2006, 18:54 47

Directorul general al producatorului clujean de articole cosmetice Farmec, Liviu Turdean, spune ca in urmatorii ani obiceiurile de consum de cosmetice ale romanilor vor suferi schimbari substantiale.

Oficialul Farmec spune ca o data cu majorarea nivelului de trai, va creste segmentul de piata format din consumatorii de produse cosmetice cu venituri peste medie, pentru care calitatea va fi factorul care va atarna cel mai mult in luarea deciziei de cumparare.

"Se asteapta, de asemenea, dezvoltarea in mare masura a segmentului de piata format din produsele numite pe piata europeana "cosmaceuticals" (produse cosmetice, dar si farmaceutice), cu vanzari numai prin intermediul farmaciilor", apreciaza Turdean.

El a adaugat ca, in plus, preferintele consumatorilor pietei cosmetice se vor indrepta tot mai mult spre produse sofisticate ce ofera beneficii suplimentare.

"Vom asista la o crestere a segmentarii pietei pe tipuri de ten, parti ale corpului, grupe de varsta, dezvoltandu-se in special grupele de produse anti-ageing, anticelulita si slimming", a mai spus directorul Farmec.

Compania clujeana a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 16 mil. euro, iar pentru acest an oficialii acesteia apreciaza ca acest indicator va creste cu 15%.

Pentru a face fata schimbarilor de comportament al consumatorilor, dar si a modificarilor care se vor produce pe piata o data cu integrarea in Uniunea Europeana, compania clujeana va derula un amplu program de investitii a carui valoare totala va depasi 20 de milioane de euro. Structurat pe o perioada de derulare de patru ani, programul vizeaza modernizarea capacitatilor de productie si inaugurarea unui sediu administrativ si de productie care sa corespunda integral cerintelor solicitate de normele Uniunii Europene. Noua platforma industriala va fi la Dezmir, unde, de altfel, in acest moment functioneaza fabrica de deodorante ecologice.

Anul acesta vor fi alocate peste doua milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea capacitatilor si spatiilor de productie, achizitii de noi utilaje, masini si echipamente in vederea alinierii la cerintele impuse de normele europene in domeniu.

"Tot pe aceasta linie privind calitatea si protectia mediului, Farmec a inclus, in strategia pe termen scurt, construirea pe amplasamentul de la Cluj a unei statii de epurare si tratare a apelor industriale uzate si menajere, care va fi data in folosinta pana la sfarsitul acestui an", a spus Turdean.

Potrivit acestuia, in aceasta luna, compania va fi evaluata de comisarii europeni in domeniul protectiei mediului care vor inspecta sectia de imbuteliere deodorante de la Dezmir, depozitul de materii prime, precum si sectia de fabricare a cremelor, emulsiilor si sampoanelor.

Concluziile evaluarii vor fi incluse in elaborarea raportului de tara pentru Romania.

Modernizarea instalatiilor va permite companiei sa iasa pe piata cu noi produse.

"In acest an vom lansa game noi, dar vom face si modificari semnificative la gamele Gerovital H3 si Doina. Printre alte prioritati ale acestui an, Farmec isi propune extinderea gamei Aslavital, pe baza de argila, a segmentului cosmetica decorativa si a gamei de produse chimico-casnice. De asemenea, vom scoate pe piata o gama completa destinata cabinetelor cosmetice, avand principii active, cu efect imediat, dar si o gama cu produse de intretinere a parului, Reverie, precum si stickuri - Obsesie si Athos", a mai spus Turdean.

Produsele sub marca Farmec sunt comercializate in toata tara, prin intermediul propriei retele de distributie, si in peste 25 de tari, principalele destinatii ale exportului fiind Japonia, Spania, Italia, Arabia Saudida si Emiratele Arabe.

Compania clujeana face parte dintr-un holding compus din patru entitati: Farmec, Farmec Plast (segmentul care se ocupa de ambalaje), Mecanica Farmec (ce asigura intretinerea utilajelor) si Complexul de Alimentatie Publica Farmec (acesta cuprinde doua restaurante, doua terase in aer liber, un magazin si doua terenuri moderne de mini-fotbal dotate cu gazon artificial si nocturna).

In 2005, holdingul a inregistrat o cifra de afaceri de 16,5 milioane de euro, in crestere cu 14% fata de anul anterior. Pentru 2006, conducerea companiei se asteapta la o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 15% fata de anul trecut.

Privatizata integral in 1995 prin metoda MEBO, Farmec are peste 1.000 de angajati care constituie, de altfel, actionariatul companiei. laura.laurentiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO