Companii

Şeful DDB South Eastern Europe va coordona zece pieţe de la Bucureşti

Şeful DDB South Eastern Europe va coordona zece pieţe de la Bucureşti

Christos Papapolyzos, preşedintele grupului de publicitate DDB South Eastern Europe

Autor: Cristina Rosca

23.12.2011, 00:04 493

Christos Papapolyzos, preşedintele grupului de publicitate DDB South Eastern Europe, care are în România clienţi precum Porsche sau Unilever, a decis să îşi mute sediul din Atena la Bucureşti, de unde va coordona activitatea agenţiei pe zece pieţe.

"Există mai multe motive pentru care am luat această decizie, iar printre acestea se numără faptul că în criză trebuie să aloci resurse unde e nevoie, că sistemul fiscal e mai avantajos în România decât în Grecia, că am o relaţie personală cu România şi că ţara asta ştie cum să atragă un antreprenor."

El explică apoi faptul că în Grecia impozitele pe care el le plăteşte pe venit către stat ajung la 55% din salariu.

"Eu muncesc şi ei iau banii", spune grecul. Mai mult, statul elen este un mediu ostil pentru antreprenori, pe care nu reuşeşte să îi atragă cu nimic, după cum apreciază Christos Papapolyzos.

Atunci când vine vorba de România el spune că "mediul economic este mai stabil decât în Grecia, iar ţara este de două ori mai mare decât Grecia. Va veni o zi când mărimea unei ţări va da potenţialul ei economic. Mai mult, salariile sunt încă mici, deci businessul poate fi profitabil".

Papapolyzos are însă şi o legătură personală cu România, străbunicul său venind aici în anii 1800 pentru a înfiinţa maternitatea Polizu.

În ceea ce priveşte piaţa locală de publicitate, evaluată la circa 300 de milioane de euro, potrivit lui Papapolyzos, el spune că are potenţial să crească până la 1,2 mld. euro.

Businessul DDB în România a fost pe pierderi în acest an, de circa 200.000 de euro la un business de 700.000 de euro. Papapolyzos, cu o experienţă de 25 de ani în domeniu, adaugă faptul că 2011 a fost un an dificil în care businessul a scăzut ca urmare a pierderii contului McDonald's şi a scăderii pieţei în ansamblu.

Printre clienţii DDB în România se numără Porsche, Unilever, Algida, Henkel şi Alpha Bank. "Începând cu anul viitor vom adopta măsuri structurale de reducere a costurilor astfel încât să devenim profitabili. Mai mult, prezenţa mea va ajuta."

Afacerile totale ale DDB pe cele zece pieţe pe care Papapolyzos le manageriază se ridică la 250 mil. euro. Businessul local este cel mai mic.

DDB România va fi divizată începând de luni în două entităţi distincte. Divizia de creative business va avea ca acţionari familia lui Papapolyzos (81%) şi DDB (19%). Divizia de media va fi deţinută în proporţie de 54% de către DDB şi 46% de către familia Papapolyzos. Unul dintre acţionarii DDB este Omnicom, care mai deţine participaţii pe piaţa locală în cadrul grupurilor TBWA, Graffiti BBDO şi OMG.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO