Companii

Se deschide primul magazin Louis Vuitton

Se deschide primul magazin Louis Vuitton

Louis Vuitton are aproape 400 de magazine in toata lumea

22.04.2008, 19:28 41

Gigantul din industria luxului Louis Vuitton isi va deschide magazinul din Bucuresti in prima saptamana a lunii iunie, in urma unei investitii care depaseste un milion de euro. Magazinul va avea circa 130 de metri patrati si va fi situat in cadul hotelului Marriott. "Bucurestiul se afla in atentia noastra de multa vreme, fiind una dintre capitalele din estul Europei, o zona cu economii foarte dinamice, cu rate semnificative de crestere", a spus pentru Ziarul Financiar Philippe Schaus (foto), international senior vice president Louis Vuitton. O echipa Louis Vuitton a vizitat cu regularitate Bucurestiul inca din 2006, intalnindu-se cu companii imobiliare si incercand sa se familiarizeze cu orasul, pentru a descoperi cea mai buna locatie pentru un magazin, avand in vedere ca, pentru compania franceza, zona este factorul cel mai important. "Suntem la curent cu numarul de romani care cumpara produse Louis Vuitton din alte magazine, in Franta, Elvetia sau Austria, dar am asteptat atat pentru ca nu reuseam sa gasim locul potrivit", spune Schaus care, dupa vizitele la Bucuresti, s-a declarat surprins de lipsa unei artere comerciale ca in Occident. Schauss a marturisit ca, pe termen lung, un hotel nu este solutia ideala pentru magazinele Louis Vuitton, dar este, deocamdata, singura, intr-un oras in care piata luxului este la inceput.
"Am c~utat si pe Calea Victoriei si pe alte bulevarde din Bucuresti, dar am ales Marriott pentru ca e vorba de un mediu sigur din punct de vedere vizual, controlat, stii care iti sunt vecinii si nu risti sa se deschida langa tine un sex-shop". Cu toate acestea, Schaus nu exclude varianta ca Louis Vuitton sa ajunga, la un moment dat, si pe Calea Victoriei sau in centru, daca autoritatile municipale reusesc sa amenajeze zona - parcari, accesibilitate, calitatea mediului, un control al magazinelor care se deschid in anumite locatii etc. "Deocamdata suntem foarte multumiti de locatie, deoarece noi nu cautam cantitate la trafic, ci trafic de calitate", spune Philippe Schaus. "Si in Budapesta am deschis intr-o zona mai putin circulata, dar mai eleganta. De pilda, atunci cand te duci in India nu cauti o zona cu mult trafic pentru ca ar fi complet inutil"
Magazinul de la Bucuresti va aduce colectia de produse din piele (cu diferente foarte mici fata de ce se poate gasi la Londra sau la Paris), iar preturile vor fi usor mai ridicate decat la Paris si similare cu cele din tarile vecine, spune Schaus, citand cheltuieli cu transportul. Produsele Louis Vuitton pornesc de la preturi de la circa 100 de euro si pot depasi 2.000 de euro.
Pe langa produsele din piele, Louis Vuitton va aduce in Capitala linia de incaltaminte si accesorii (curele, portofele), iar in 3-5 ani e posibil ca gama sa se extinda cu bijuterii sau colectii ready-to-wear.
"Romanii seamana destul de mult la gusturi cu italienii sau francezii, asa ca o sa aducem colectii similare. Pe de alta parte, mi se pare ca romanii sunt mai fashion conscious chiar decat vesticii si au gusturi foarte moderne, nu le e teama de noutate".
Daca gusturile romanilor se aseamana mult cu cele ale occidentalilor, si magazinul de la Bucuresti va fi precum cel din Paris sau din Londra. "Nu facem nicio diferenta intre ce am investi aici sau la Paris. Investitia se va ridica la peste un milion de euro, iar magazinul va fi amenajat la fel ca magazinele Louis Vuitton din toata lumea", a mai spus oficialul companiei. Schaus pune entuziasmul romanilor pentru marca cu monograma si pe seama perioadei interbelice, cand "Bucurestiul era unul dintre cele mai frumoase orase din Europa, iar romanii erau trendsetteri. Poate ca au mai supravietuit din acele vremuri cufere Louis Vuitton prin vechile case bucurestene".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO